تولید محصولات چادرملو، افزایش یافت

تولید محصولات چادرملو، افزایش یافت

گروه معادن >سنگ آهن - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۵ ماه ابتدایی سال جاری در مجموع از فروش محصولات تولیدی خود شامل سنگ آهن خشک، سنگ دانه‌بندی، گندله، فولاد و آپاتیت مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال درآمد کسب کرد.

به گزارش ماین نیوز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی یک ماه منتهی به 31 مرداد ماه 1397 معادل 3میلیون و 716 هزار تن کنسانتره آهن خشک، 203 هزار تن سنگ دانه‌بندی، یک میلیون و 397 هزار تن گندله، 357 هزار تن فولاد و 19 هزار تن آپاتیت تولید کرد.

در نمودار1، میزان تولید کنسانتره آهن برمبنای وزن خشک، سنگ دانه‌بندی، گندله و فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 5 ماه ابتدایی سال 1396 و 5ماه ابتدای سال 1397 براساس اطلاعات کدال شرکت آورده شده است. همانطور که در نمودار1 مشاهده می‌شود در 5 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به همین زمان در سال قبل این شرکت شاهد رشد تولید تمامی محصولات خود بوده است. در نمودار2، نیز میزان مبلغ فروش شرکت از این محصولات طی 5 ماه ابتدایی سال و 5 ماه ابتدایی سال قبل آورده شده است.

میزان تولید کنسانتره آهن بر مبنای وزن خشک در 5 ماه ابتدایی سال جاری نسب به همین زمان در سال قبل 4.2 درصد رشد داشت. همان‌طور که در نمودار 2 مشاهده می‌شود میزان فروش کنسانتره آهن خشک شرکت چادرملو در 5 ماه ابتدای سال جاری نسبت به همین زمان در سال قبل 63.5 درصد رشد یافت و به 7 میلیارد و 235 میلیون ریال رسید.

میزان تولید سنگ دانه‌بندی شرکت چادرملو نیز در 5 ماه ابتدایی سال 1397 نسبت به همین زمان در سال قبل 29 درصد رشد داشت. میزان فروش سنگ دانه‌بندی شرکت چادرملو در 5ماه ابتدای سال جاری نسبت به همین زمان در سال قبل 7.6 درصد رشد داشت.

میزان تولید گندله در این شرکت نیز در 5 ماه ابتدایی سال 1395 با 18 درصد رشد نسبت به میزان تولید در همین زمان در سال قبل به یک میلیون و 397 هزار تن رسید. مبلغ فروش گندله نیز در 5 ماه ابتدایی سال نسبت به همین زمان در سال قبل 46.9 درصد رشد یافت.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی 5 ماه ابتدایی سال قبل تولید فولاد نداشت که با به بهره‌برداری رسیدن اولین پروژه فولادسازی این شرکت در بهمن ماه سال قبل، فولاد نیز به سبد محصولات این شرکت افزوده شد. واحد فولادسازی اردکان دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن فولاد بوده که امکان افزایش ظرفیت تا یک میلیون و 300 هزار تن را نیز دارد.

طی 5 ماه ابتدایی سال جاری این شرکت موفق شد با تولید 357 هزار تن فولاد سهمی در تولید فولاد کشور داشته باشد. میزان مبلغ فروش فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 5 ماه ابتدایی سال به 8 میلیارد و 696 هزار تن رسید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا