مدیرعامل شرکت کارگزاری فیروزه آسیا :

بازار سرمایه نیازمند نگاه بلند مدت و تخصصی است

بازار سرمایه نیازمند نگاه بلند مدت و تخصصی است

بازار سرمایه تنها بازاری بود که نسبت به سایر بازارهای موازی که به صورت افسار گسیخته ماه های گذشته را پشت سر گذاشتند، به صورت آرام و با روندهای منطقی حرکت کرده است.به همین دلیل اگر مدیران در سطح کلان اقتصادی بتوانند نقدینگی ها را جذب بازار سرمایه کنند، اثرات تورمی کمتری متوجه کشور می شود.

 

با نگاهی به روند کلان اقتصادی در شرایط کنونی و در بازارهای مختلف، می توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر پتانسیل زیادی برای سودآوری در بازار سرمایه وجود دارد.

بهنام چاوشی، مدیرعامل شرکت کارگزاری فیروزه آسیا در خصوص روند حرکتی متغیرهای بازار سرمایه در ماه های اخیر به پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، گفت: با نگاهی به روند کلان اقتصادی در بازارهای مختلف و در شرایط کنونی، مشخص می شود که بازار سرمایه پتانسیل بالایی برای سودآوری دارد و با توجه به افزایش نرخ ارز، پیش بینی های سود، میزان فروش شرکت ها و همچنین تحلیل های مبتنی بر ارزش جایگزینی، رشد قیمتی سهام بسیاری از شرکت ها دربازار سرمایه اجتناب ناپذیر است.

 وی در ادامه بیان داشت: از نگاهی دیگر با وجود سودآوری مذکور و مسائل مبتنی بر تحریم ها، مشکلاتی بر سر راه فروش شرکت ها نیز ایجاد خواهد شد. رشد سودآوری شرکت به دلیل رشد نرخ ارز و کاهش میزان فروش به دلیل ریسک های سیستماتیک می تواند موجب تعادل نسبی قیمت سهام شرکت ها شود.

چاوشی در ادامه در خصوص جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور افزود: نمی توان بازار سرمایه را عضوی جدا از بدنه اقتصادی و سیاسی کشور ارزیابی کرد. به همین دلیل بازار سرمایه باید شرکت های سهامی عام را به سمت شفافیت بیشتر سوق دهد و با رایزنی های مختلف با دولت، مشکلات به وجود آمده بر سر راه شرکت ها را حل و فصل کند. همه ما در برابر بازار سرمایه مسئول هستیم و باید در مقابل تصمیمات نادرست مقاومت کنیم و در حفظ حقوق سهامداران و شرکت ها پیش قدم شویم.

مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا در خصوص تلاش بازار سرمایه برای عبور از تصمیمات نادرست خاطرنشان کرد: بازار سرمایه باید تمامی همت خود را برای صیانت از حقوق سهامداران معطوف کند. خروج اقتصاد کشور از بانک پایه بودن و تبدیل به بازارمحور شدن ، در این مسیر نقش مهمی در توسعه بازار سرمایه و همچنین بهبود شرایط اقتصادی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه های اخیر، سایر بازارها افسارگریخته با روند رو به رشد همراه بودند، تاکید کرد: در این مدت، بازار سرمایه روندی منطقی را در پیش گرفت و شاهد رشد قیمت سهام شرکت ها به ویژه صنایع صادرات محور بودیم.

چاوشی با تاکید بر اینکه در سطح کلان اقتصادی باید نقدینگی ها به بازار سرمایه جذب شود، ادامه داد: در این صورت، اثرات تورمی کمتری متوجه اقتصاد کشور بوده و نقدینگی به چرخه تولید وارد می شود.

مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا در خصوص رفع برخی محدودیت ها در بازار سرمایه طی سال های اخیر بیان داشت: برخی تغییرات از قبیل حجم مبنا، حد نوسان و توقف نمادها در بازار سرمایه ایجاد شده که باید آن را به فال نیک گرفت. به نظر می رسد، برخی از این تصمیمات باید همراه با مدیریت زمان بندی اجرایی شود چراکه برخی از اقدامات در شرایط فعلی ممکن است ریسک های نوسان قیمتی را افزایش دهد و سهامداران را از بازار فراری دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار سرمایعه هنوز برای برخی از تصمیم گیران اقتصادی ناشناخته است، خاطرنشان کرد: تصمیمات مقطعی و غافلگیر کننده برای سرمایه گذاری، در بازار مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد، چرا که ریشه همه مشکلات اقتصادی به عدم نگاه ساختاری و بلندمدت باز می گردد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا