ترامپ مسئول نا به سامان اوضاع اقتصادی در جهان

ترامپ مسئول نا به سامان اوضاع اقتصادی در جهان

رئیس جمهور آمریکا که چند ماهی است توازن تجاری در جهان را بر هم ریخته است و با وضع تعرفه های وارداتی بر اقتصاد کشورهایی مثل چین، کانادا، ترکیه و... بر هم ریخته است، اعلام داشته که تصمیم دارد قوانین سختگیرانه تری را اعمال کند.

قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری هفته با افت همراه شد در حالی که تهدیدات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از سازمان تجارت جهانی، موجب آشفته شدن اوضاع اقتصادی جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، رئیس جمهور آمریکا که چند ماهی است توازن تجاری در جهان را بر هم ریخته است و با وضع تعرفه های وارداتی بر اقتصاد کشورهایی مثل چین، کانادا، ترکیه و... بر هم ریخته است، اعلام داشته که تصمیم دارد قوانین سختگیرانه تری را اعمال کند.

ترامپ آماده می شود تا اختلاف با چین را شدت بخشد، وی به مشاوران خود گفته تا هفته آینده بر 200 میلیارد دلار دیگر از واردات از چین تعرفه وضع می کند.

اوضاع نا به سامان اقتصادی در دنیا، موجب شد قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی در بازارهای جهانی با روند کاهشی همراه شود.

تشدید نگرانی ها از تاثیر منفی جنگ تجاری بر تقاضا برای انرژی موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه کاهش یابد و به این ترتیب، قیمت نفت برنت دریای شمال با کاهش 0.4 درصدی هر بشکه 77 دلار و 69 سنت معامله شد. قیمت نفت آمریکا نیز با افت 0.4 درصدی هر بشکه 69 دلار و 91 سنت داد و ستد شد.

اما قیمت طلا در بازار جهانی با افزایش 0.1 درصدی به هر اونس یک هزار و 206 دلار رسید .

در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 119 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 5 هزار و 986 دلار مبادله شد.

هر تن سرب دو هزار و 88 دلار و هر تن نیکل 12 هزار و 815 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 18 هزار و 937 دلار رسید و  هر تن روی دو هزار و 461 دلار مبادله شد. 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا