مجتمع گردشگری پتاس خور و بیابانک افتتاح شد

مجتمع گردشگری پتاس خور و بیابانک افتتاح شد

دنیای معدن - مجتمع گردشگری پتاس خورو بیابانک به عنوان بزرگترین پهنه نمکی و اولین معدن شورابه کشور روز شنبه با حضور معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و استاندار اصفهان افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، این معدن بزرگ شورابه کشور از جمله جاذبه های مورد علاقه گردشگران ایرانی و خارجی است که نوروز امسال حدود 2 هزار نفر از آن دیدن کردند.
این مجتمع گردشگری مشتمل بر 6 بخش و گستره ای افزون بر 2 هزار کیلومتر مربع در فاصله 35 کیلومتری شهر خور و بیانک آغاز به کار کرد.
هدف از راه اندازی این منطقه، توسعه گردشگری در معادن کشور عنوان شده است.
این طرح با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و با هزینه ای حدود 500 میلیون تومان احداث و افتتاح شده است.
آبشار نمکی به طول 30 متر، مجموعه تفریحی، نمایشگاه آثار صنایع دستی، آب انبار، آلاچیق و سوئیت های اقامتی از جمله بخش های دیگر این مجتمع گردشگری است.
همچنین مزارع کشاوری و نخلستان، حوضچه شن، رستوران و کافی شاپ، پیست موتورسواری، آفرود و فضاهای ورزشی از دیگر بخش های طرح جامع گردشگری مجتمع پتاس خوروبیابانک می باشد.
در کنار دهکده نمکی ' پلایا ' به عنوان یکی از بخش های این مجتمع گردشگری، رصد خانه، حمام نمک و همچنین مجموعه استخر شنا تعبیه شده است.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، قصد دارد در راستای تکمیل و توسعه این مجموعه، آن را به بخش خصوصی واگذار کند.
مجتمع پتاس خور و بیابانک اولین تولید کننده پتاس در ایران و دارای بزرگترین ذخایر املاح تبخیری در خاورمیانه است که در کویر مرکزی ایران و در فاصله 450 کیلومتری شرق اصفهان و حد فاصل 30 کیلومتری شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.
این مجتمع با هدف تولید سالانه 50 هزار تُن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و 300 هزار تُن کلرید سدیم برای مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و 30 هزار تُن هیدروکسید منیزیم راه اندازی شده است.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا