سه طرح شرکت فولاد غرب آسیا قم با حضور رئیس مجلس افتتاح شد

سه طرح شرکت فولاد غرب آسیا قم با حضور رئیس مجلس افتتاح شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - همزمان با عید سعید غدیر خم و آخرین روز از هفته دولت، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت فولاد غرب آسیا بزرگترین تولید کننده ورق سرد نورد شده کشور، سه طرح صنعتی آن را افتتاح کرد.

به گزارش ماین نیوز، مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: تصفیه خانه این شرکت نخستین طرح به بهره برداری رسیده است.

نادر سلیمانی با بیان اینکه این طرح ظرفیت تولید 500مترمکعب پساب تصفیه شده را دارد، افزود: در طرح فوق انواع آب آلوده و روغن را تصفیه شده و به آب کشاورزی تبدیل می شود.

وی خط اسلیتینگ این شرکت را نیز دومین طرح افتتاح شده دانست و گفت: این خط که به خط لبه زنی نیز معروف است، روزانه بیش از 120هزار تن خط لبه زنی ورق فولاد را انجام می دهد، که به صورت مستقیم 12 و به صورت غیر مستقیم 25تن ظرفیت اشتغال دارد.

سلیمانی همچنین خط هیدروژن را نیز سومین طرح به بهره برداری رسیده، ذکر کرد و افزود: این خط سوخت مورد نیاز کارخانه را به میزان 2هزار تن تامین می کند.

وی با بیان اینکه برای دو طرح تصفیه خانه و اسلیتینگ در مجموع 100میلیارد ریال و برای واحد هیدروژن نیز 650هزار یورو هزینه شده است، گفت: یکی از ویژگی های شرکت غرب آسیا تولید قطعه های یدکی مورد نیاز این کارخانه در درون آن، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در جریان بازدید رئیس مجلس 30قطعه تولید شده توسط نیروهای این شرکت به نمایش گذاشته شد‌.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با بیان اینکه علاوه بر بهره برداری از طرح های صنعتی، برگزاری جشن رسیدن ظرفیت تولید شرکت به 40هزار تن در ماه نیز از اهداف حضور رئیس مجلس در بزرگترین واحد تولید فولاد سرد نورد شده بخش خصوصی در کشور است، افزود: در حال حاضر 85درصد مواد اولیه این کارخانه در درون آن تولید می شود.

سلیمانی گفت: یکی از برنامه های ما طرح توسعه تا سطح 800هزار تن و اشتغال مستقیم 360نفر است که در صورت حمایت های بانکی تا دو سال دیگر عملی خواهد شد.

وی افزود: افزایش تولید ورق های گالوانیزه نیز دومین بخش برنامه های توسعه این شرکت محسوب می شود، که در حال حاضر 30درصد کارهای آن انجام شده است.

شرکت فولاد غرب آسیا بزرگترین واحد تولید ورق های نورد سرد کشور محسوب می شود که درصد بالایی از مواد اولیه صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی و لوله سازی را تامین می کند.

این شرکت سال 90 در منطقه نیزار واقع در جاده قدیم قم - اصفهان احداث شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا