رئیس سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

سوبسید ایران به جیب عراق می‌رود

سوبسید ایران به جیب عراق می‌رود

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق گفت: قیمت سیمان ایران در بازار عراق به یک‌سوم قیمت قبل رسیده و این ارزان فروشی و زیرقیمت فروختن ناشی از برق ارزانی است که به‌عنوان یک سوبسید بی‌هدف به صنعت سیمان داده می‌شود.

علیرضا کلاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: سوبسید دادن به صنعت برای پاگرفتن و رونق اقتصادی، باید با هدفگذاری صحیح انجام شود؛ در حالی که در خصوص برق ایران این هدفگذاری به‌طور صحیح انجام نشده است.

وی افزود: اقتصادی می‌تواند توسعه یافته باشد که به ارزش افزوده بها دهد نه اینکه بیاید به صنایعی با خام‌فروشی سوبسید بدهد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق تصریح کرد: مثلاً به صنعت سیمان برق ارزان می‌دهیم و این سوبسید دادن موجب شده تا واحدهای سیمانی ما رقابت مخربی بین خودشان داشته باشند تا جایی که قیمت سیمان ایران در بازار عراق به یک‌سوم قیمت قبل رسیده و این ارزان فروشی و زیرقیمت فروختن ناشی از برق ارزانی است که به‌عنوان یک سوبسید بی‌هدف به صنعت سیمان داده می‌شود.

وی ادامه داد: این سوبسید را اقتصاد ملی از جیب مردم پرداخت می‌کند و عوارض آنتی‌دامپینگ ارزان فروشی سیمان را دولت عراق از سیمان ایران دریافت می‌کند.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا