شرکت های بیمه چقدر از حق بیمه دریافتی را خسارت می دهند؟/ افزایش 13 درصدی حق بیمه در نیمه اول امسال

شرکت های بیمه چقدر از حق بیمه دریافتی را خسارت می دهند؟/ افزایش 13 درصدی حق بیمه در نیمه اول امسال

اقتصاد > بازار مالی - 9 شرکت بیمه بیشتر از نصف حق بیمه دریافتی، خسارت پرداخت کرده اند و سایر شرکت های هم تقریبا نیمی از آنچه دریافت کرده اند را خسارت داده اند.

مریم یعقوبی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آمار عملكرد بازار بيمه در نيمه اول سال جاري  نشان می دهد در این مدت حدود 117 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید تولید شده که 13 درصد بیشتر از سال گذشته است. سهم بخش غيردولتي از اين مقدار حدود 55 درصد و 45 درصد ديگر به تنهایی توسط بيمه ايران به عنوان تنها شركت بيمه دولتي توليد شده است.

نکته مهم این است که پراکندگی تولید همچنان در میان شرکت های بیمه نامتوازن است و  تنها ۸ شركت‌ بيمه ايران، آسيا، البرز، دانا، پارسيان، معلم، كوثر و پاسارگاد هر يك داراي سهم بالاتر از سه درصد بوده اند و در مجموع با 82 درصد از حق بيمه توليدي را به خود اختصاص داده اند.

تعداد بيمه‌نامه‌هاي صادر شده در اين مدت نيز با 6.2 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲۲ ميليون فقره رسیده است.

بیمه شخص ثالا همچنان بیشترین سهم را در بیمه نامه های تولیدی دارد و  حدود 33 درصد حق‌بيمه‌هاي توليدي  را به به خود اختصاص داده است.

بيمه درمان پس از بیمه شخص ثالث قراردارد و تقریبا یک سوم از حق بیمه تولیدی را در اختیار دارد.

دو بيمه زندگي و بدنه خودرو نیز به ترتيب به 10.2 و 5.1 درصد از پورتفوي حق بيمه توليدي بازار را در اختیار داشتند.

شركت‌هاي بيمه در نیمه نخست امسال حدود 58 هزارميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت کرده اند که  23 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

این میزان خسارت پرداختی در قالب  حدود 12 ميليون مورد خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت ‌شده كه در مقايسه با سال قبل حدود 33 درصد بیشتر است.

نسبت خسارت های پرداختی توسط بیمه های غیردولتی با سهمشان از بیمه نامه های صادرشده هم تناسب دارد؛  حدود 55 درصد از خسارت هاي بازار بيمه توسط بخش غيردولتي جبران شده است.

حدود 39 درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه در رشته بيمه شخص ثالث و حدود 35 درصد هم به بيمه درمان اختصاص داشته است.

بيمه هاي بدنه اتومبيل و زندگي به ترتيب حدود 7 و 6.5 درصد از خسارتهاي پرداختي بازار بيمه سهم داشته اند.

طي اين مدت، نسبت خسارت بازار بيمه معادل 50 درصد بود و در مقايسه با سال قبل 4 واحد افزايش نشان ‌داد.

نسبت خسارت ۹ شركت بيمهمتقايل كيش، نوين، سينا، ملت، دانا، ميهن، آسيا، پارسيان و البرز بالاتر از اين ميزان در بازار بيمه بوده است. سه رشته‌ بيمه اعتبار، بدنه اتومبيل، ثالث و مازاد و درمان  نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه داشتند. نسبت خسارت رشته‌ هاي مسئوليت و حوادث راننده  بالاتر از اين نسبت در ساير رشته هاي بيمه بوده اما پايين تر از نسبت خسارت بازار بيمه قرار دارند.

 

 

22335

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا