افت قیمتی ۴.۷ درصدی آهن اسفنجی «فولاد سیرجان»

افت قیمتی ۴.۷ درصدی آهن اسفنجی «فولاد سیرجان»

گروه معادن >سنگ آهن - بیشترین ارزش معاملات نیز طی امروز به آهن اسفنجی شرکت «جهان فولاد اصفهان» و شرکت «توسعه آهن و فولاد گل گهر» تعلق داشت که هرکدام حدود شش میلیارد تومان ارزش داشتند. آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان نسبت به معامله قبلی خود نسبت به روز گذشته با 4.7 درصد افت قیمت مواجه بود.

به گزارش ماین نیوز، بعد از رفع توقف عرضه‌های بورس‌کالا به منظور تعیین تکلیف قیمت‌گذاری کالاهای این بازار و برگشت مجدد قیمت‌ها بر اساس دلار 4200 تومانی (با دستور وزارت صمت)، امروز یکشنبه سومین سری معاملات بورس‌کالا انجام شد.

طی امروز ابلاغیه ها و تغییرات مختلفی در حوزه معاملات کالایی توسط مقامات زیربط اعلام شد؛ شرکت پخش و فراورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی را برای هفته اول شهریور با نرخ دلار 4200 تومانی اعلام کرد. براین اساس، بورس کالا نیز عرضه فرآورده های ویژه نفتی با نرخ جدید را طی امروز تایید نکرد و این عرضه‌ها لغو شد. از این رو از روز معاملاتی بعد این محصولات با نرخ های اعلامی جدید مورد معامله قرار می‌گیرند.

همچنین، طی اطلاعیه وزارت صمت، سقف رقابت مس و آلومینیوم برداشته شد و نیز این سقف برای فولاد 10 درصد اعلام شد. براساس ابلاغیه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، طبق تصمیمات کمیته تخصصی فولاد سقف رقابت در معاملات بورس کالا برای فولاد 10 درصد تعیین شد و قیمت پایه میلگرد و ورق گرم حداکثر 11 درصد بالاتر از قیمت پایه بیلت و اسلب خواهد بود. همچنین قیمت پایه ورق سرد، ‌لوله و پروفیل هم به ترتیب 14 و 10 درصد بالاتر از قیمت ورق گرم در نظر گرفته شد. سقف رقابت معامله مس و آلومینیوم هم آزاد اعلام شد.

گفتنی است، تالارهای مختلف این بازار امروز در مجموع ارزشی حدود 48 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 117 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 40.5 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار محصولات کشاورزی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 22 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، بیشترین ارزش معاملات نیز طی امروز به آهن اسفنجی شرکت «جهان فولاد اصفهان» و شرکت «توسعه آهن و فولاد گل گهر» تعلق داشت. این محصول با قیمت یک هزار و 201 تومان بدون رقابت فروخته شد. این معاملات هر کدام به حجم 5000 تن فروخته شده و هرکدام حدود شش میلیارد تومان ارزش داشتند. آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان نسبت به معامله قبلی خود نسبت به روز گذشته با 4.7 درصد افت قیمت مواجه بود.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی در این روز معامله 389 تن مواد پلیمری، 50 تن آرگون و یک هزار و 230 تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. همچنین در این روز سه هزار و 800 تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی امروز به «پلی کربنات0710» شرکت «پتروشیمی خوزستان» به میزان حدودی 2.2 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی 25 هزار و 87 تومان با 0.3 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، توسط کارگزاری «بانک سامان» در حجم 90تن به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (14 مرداد) حدود 40 درصد رشد قیمتی داشت.

دیگر محصول پر معامله این تالار به «پلی اتیلن نساجی» پتروشیمی رجال، اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پایه پنج هزار و 526 تومان به ازای هر کیلو بدون رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 233.75 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 1.2 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «مفید» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در 30 مرداد، بدون تغییر باقی ماند.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «آرگون» پتروشیمی کرمانشاه به میزان حدود 99 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی یک هزار و 234 تومان و حجم 80 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی هم طی این روز دادوستد 10 هزار تن آهن اسفنجی را تجربه کرد.

تنها معاملات انجام شده در تالار صنعتی به آهن اسفنجی شرکت «جهان فولاد اصفهان» و شرکت «توسعه آهن و فولاد گل گهر» تعلق داشت. این محصول به قیمت یک هزار و 201 تومان بدون رقابت توسط کارگزاری «ارگ هومن» و «سینا» فروخته شد. این معاملات هر کدام به حجم 5000 تن فروخته شده و هرکدام حدود شش میلیارد تومان ارزش داشتند. آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان نسبت به معامله قبلی خود نسبت به روز گذشته با 4.7 درصد افت قیمت مواجه بود.

شایان ذکر است، سیمان تیپ دو شرکت سیمان فارس نو هم امروز مانند روز گذشته در این تالار با قیمت کیلویی 155 تومان و حجم دو هزار تن عرضه شد اما معامله نشد. همچنین امروز محصولات مسی عرضه شده در این تالار کنسل اعلام شدند.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم امروز میزبان دادوستد یک تن و 690 کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود. طی این روز و در تالار مذکور 11 هزار تن گندم و 500 تن شکر معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به زعفران رشته ای درجه یک خراسان رضوی به میزان 2.5 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول امروز با قیمت پایه چهار هزار و 856 تومان و بدون رقابت نسبت به قیمت پایه و در حجم 0.535 تن فروخته شد. این معامله توسط کارگزاری توسعه کشاورزی انجام شد.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «گندم خوراکی» لرستان به میزان حدود 360 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 400 تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 902 تومان بود که توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی» عرضه شده بود
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا