چشم‌انداز اقتصادی و بازار فولاد اتحادیه اروپا در میان مدت

چشم‌انداز اقتصادی و بازار فولاد اتحادیه اروپا در میان مدت

دنیای معدن - در سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا در صنایع تولیدی و ساختمانی از افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و بهبود سود ناشی از صادرات بهره بالایی برد.

لیلا نیلفروشان در سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا در صنایع تولیدی و ساختمانی از افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و بهبود سود ناشی از صادرات بهره بالایی برد. بهبود شرایط مصرف ظاهری فولاد در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ میلادی و رشد تولید فولاد در این بخش نشان‌دهنده وضعیت مساعد بازار فولاد در سال گذشته میلادی بوده است. در مقایسه با سال ۲۰۱۶ رشد مصرف در اروپای مرکزی به‌صورت قوی بهبود یافته و در مقابل عملکرد مصرف در بخش‌های مختلف متفاوت بوده است. بخش تولید لوله جهش بسیار بزرگی را در فعالیت‌های تولیدی خود داشته و به دنبال آن بخش مهندسی مکانیک، لوازم خانگی الکتریکی و ساختمان نیز در سال ۲۰۱۷ رشد قابل‌قبولی را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر وضعیت اقتصادی اتحادیه اروپا نیز حکایت از شرایط مطلوب برای کشورهای این منطقه دارد. اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی توانست مطلوب خود را حفظ کند. رشد تولید ناخالص داخلی به واسطه سرمایه‌گذاری قابل‌توجه، مصرف بخش خصوصی و صادرات قدرت گرفت. عملکرد اقتصادی قوی در تمام بخش‌های اقتصادی، رشد سریع‌تر اقتصاد، بهبود شرایط بازار کار، نرخ بهره پایدار و دستیابی آسان به منابع مالی همگی مبین شرایط مساعد اقتصادی در سال گذشته میلادی در اتحادیه اروپا بوده است. وضعیت بازار فولاد اتحادیه اروپا، روند واردات محصولات فولادی این منطقه از کشورهای با‌اهمیت جهان‌، سهم واردات انواع محصولات فولادی و وضعیت کانون‌های مصرف فولاد در منطقه اروپا در بخش‌های مختلف از صنعت ساخت و ساز، صنعت خودرو، صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی ‌از جمله موارد حائز اهمیتی است که می‌تواند چشم‌انداز روشنی برای تولید‌کنندگان جهانی با هدف دستیابی به فرصت‌های صادراتی در بازار منطقه اروپا باشد.

 ادامه بررسی جامع و کامل وضعیت اتحادیه اروپا از منظر چشم‌انداز اقتصادی و بازار فولاد را می‌توانید در بولتن تحلیلی بازار فولاد و سنگ‌آهن ایران و جهان مطالعه کنید. هدف این تحلیل بر آن است تا وضعیت سال پیش‌رو و آتی فولاد در این منطقه با توجه به کانون‌های مصرف و وضعیت مصرف ظاهری را به تصویر بکشد.

* گروه مطالعات اقتصادی شرکت مهندسی

بین‌المللی فولادتکنیک

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا