توزیع اقلامی از کالاهای موجود در انبارها از شنبه

توزیع اقلامی از کالاهای موجود در انبارها از شنبه

معاون حقوقی و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت:​ شنبه آینده مقادیری از کالاهای دپو شده در انبارهای جنوب شرق تهران با همکاری اتحادیه‌ها و سازمان صنعت معدن و تجارت در سطح بازار عرضه می‌شود.

 

بهمن حسن بیگی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، افزود:​ براساس گزارش دستگاه های نظارتی و امنیتی دو تا سه هزار انبار در شورآباد، مهدی آباد، کهریزک، باقرآباد و منطقه فدائیان اسلام تهران وجود دارد و این انبارها مملو از کالا است و با توجه به دستورالعمل اخیر دولت در بحث مقابله با پدیده احتکار، ما در هفته گذشته نظارت و بازرسی گسترده ای از این انبارها داشتیم که همچنان نظارت ها ادامه دارد.
وی گفت:​ براساس تصمیم سازمان صنعت معدن و تجارت همه مسئولان انبارها موظفند موجودی خود را تا ۳۱ مرداد اعلام کنند و اگر این کار صورت نگیرد در حکم احتکار و امتناع از عرضه است.
حسن بیگی افزود: در گشت های مشترک تعزیرات حکومتی که با حضور مسئولان سازمان صنعت معدن و تجارت هفته گذشته در انبارهای جنوب شرق تهران برگزار شد، اقلام زیادی برنج، کاغذ، نخ و لوازم خانگی کشف شد که به قصد گرانفروشی امتناع از عرضه داشتند.
وی افزود: تاکنون ۶ رأی درخصوص پرونده های ارسالی به شعب تعزیرات تشکیل شده است و مقرر شد ۳ هزار و ۴۰۰ تن برنج هندی و تایلندی، ۲ هزار و ۴۰۰ قلم لوازم خانگی و ۴۵۰ تن کاغذ از شنبه آینده با همکاری اتحادیه های صنفی و سازمان صنعت معدن و تجارت و به قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح بازار عرضه شود.
حسن بیگی گفت: البته ۹۵۰ تن کاغذ نیز در این گشت های مشترک تعزیراتی کشف شده بود که مقرر شد سازمان صنعت معدن و تجارت پرونده آن را برای ما ارسال کند تا براساس این پرونده بتوانیم تصمیم بگیریم که بحث احتکار بوده یا امتناع از عرضه؟
وی گفت: هر کالایی که کمبود آن در بازار حس شود نباید در انبارها وجود داشته باشد و براساس اعلام سازمان صنعت معدن و تجارت این کالا باید در سطح بازار عرضه شود و امتناع از عرضه و یا احتکار جرائم سنگینی خواهد داشت.
حسن بیگی افزود: مالکانی که کالاهایشان را در انبارها احتکار کنند اگر احتکار در شعب تعزیرات محرز شود علاوه بر عرضه کالا در سطح بازار ۲ تا ۵ برابر مبلغ احتکار شده هم جریمه خواهند شد.
معاون حقوقی و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران درخصوص تصمیمات گرفته شده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار درباره نحوه تنظیم مرغ هم گفت: قطعاً برای مقابله با دلالان و واسطه ها ، دستگاه های نظارتی از تولید تا مصرف ورود خواهند کرد و با همکاری سازمان میادین و پشتیبانی امور دام مقرر شد هم مرغ یخی و هم مرغ گرم در میادین با قیمت مصوب توزیع شود.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا