معاونت پذیرش و ناشران فرابورس ایران خبر داد؛

جابه‌جایی 26 نماد در تابلوهای ب و ج بازار پایه

جابه‌جایی 26 نماد در تابلوهای ب و ج بازار پایه

در راستای طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه و بر اساس مصوبه 29 مرداد 1397 کمیته درج فرابورس مقرر شده نمادهای معاملاتی شرکت‌های درج‌شده در تابلو ج که در دوره مالی رسیدگی معیارهای تابلو پایه ب را مطابق با دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس و مصوبات کمیته درج احراز کرده باشند شرایط حضور در تابلو پایه ب را خواهند داشت.

معاونت پذیرش و ناشران فرابورس از جابه‌جایی 26 نماد در تابلوهای ب و ج بازار پایه خبر داد که بر اساس آن 17 نماد معاملاتی از تابلوی «ج» بازار پایه به تابلو «ب» این بازار منتقل شده‌اند و در سمت مقابل نیز 9 نماد معاملاتی دیگر نیز از تابلو ب به تابلو ج بازار پایه انتقال یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در راستای طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه و بر اساس مصوبه 29 مرداد 1397 کمیته درج فرابورس مقرر شده نمادهای معاملاتی شرکت‌های درج‌شده در تابلو ج که در دوره مالی رسیدگی معیارهای تابلو پایه ب را مطابق با دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس و مصوبات کمیته درج احراز کرده باشند شرایط حضور در تابلو پایه ب را خواهند داشت.

بر این اساس شرکت‌های بیمه حکمت صبا، بیمه زندگی خاورمیانه، پلی‌اکریل ایران، پشم‌بافی توس، توسعه و عمران شهرستان نائین، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، خدمات فنی فولاد یزد، داروسازی شهید قاضی، رهشاد سپاهان، ساختمانی اصفهان، سایپا دیزل، سرمایه‌گذاری توسعه عمران زاگرس، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، ویتانا و شرکت نوش پونه 17 شرکتی هستند که نماد معاملاتی آن‌ها از تابلو ج به تابلو ب بازار پایه منتقل شده است.

 این شرکت‌ها در سال شمسی منتهی به دوره رسیدگی از ضریب نقدشوندگی بالای 10 درصد برخوردار بوده و طی این دوره مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان را به تشخیص کمیته درج رعایت کرده‌اند.

از سوی دیگر 9 شرکت دیگر نیز با اسامی آلومتک، الحاوی، بیمه کارآفرین، پتروشیمی گلستان، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، سیمان باقران، قند بیستون، گسترس صنایع انرژی آذرآب و مهندسی مرآت پولاد شرکت‌هایی هستند که به علت آنکه در دوره مالی مورد رسیدگی معیارها و شرایط لازم برای تداوم حضور در تابلو پایه ب را از دست داده‌اند از این تابلو به تابلو ج بازار پایه منتقل شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای که به امضای سید مهدی علم‌الهدی معاونت پذیرش و ناشران فرابورس ایران رسیده است همچنین اعلام شده زمان توقف این نمادهای معاملاتی برای جابه‌جایی بین تابلوها و شروع مجدد معاملات در تابلوهای اعلامی، از طریق معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس متعاقبا اعلام خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا