تقسیم سود 15 تومانی در مجمع تاپیکو

تقسیم سود 15 تومانی در مجمع تاپیکو

خروج از طرح های کم بازده و خارج از استراتژی، تسریع برنامه واگذاری شرکت ها و خروج از بنگاه داری و انتقال خوراک ۶۰ هزار بشکه ای پروژه سیراف جهت احداث فاز چهارم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از برنامه های آتی تاپیکو اعلام شد.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین "تاپیکو" ، صبح امروز با تقسیم سود 15 تومانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، استماع گزارش هیات مدیره حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۷، اتخاذ تصمیم در مورد تصویب صورت های مالی برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۷، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۸ و تعیین حق الزحمه آن از جمله دستورهای جلسه این مجمع بود.

 همچنین در مجمع پایان سال مالی «تاپیکو» (سهامی عام) 150 ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد. فروش محصولات این پالایشگاه هم در سال ۹۶ حدود ۱.۳ میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می شود این رقم در سال ۹۷ به ۶.۳ میلیارد دلار و در سه سال آینده به ۹.۳ میلیارد دلار ارتقا یابد.  

محمود مخدومی، مدیرعامل تاپیکو در مجمع این شرکت گفت: شرکت لاستیک بارز کردستان، صنعت چوب خزر، پرسی گاز و ستاره خلیج فارس در سال جاری در بورس عرضه خواهند شد.

وی افزود: پذیرش پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز پس از دستور ریئس جمهور در روز افتتاح سرعت گرفته و ما صورت های مالی سال ٩٦ را به هیات پذیرش بورس تقدیم کرده ایم. همچنین میزان صادرات مجموعه پتروشیمی ها، ایرانول و پاسارگاد ۷۵۵ میلیون دلار بوده که رشد قابل ملاحظه ای را نسبت به سال ۹۵ نشان می دهد.

بنا به اعلام مدیرعامل تاپیکو، رتبه این شرکت به لحاظ شفافیت در بازار سرمایه ارتقا یافته و در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس از رتبه ۲۳۸ به رتبه ۸۴ رسیده است.

خدامی سپس با اشاره به هزینه های مالی تاپیکو اظهار داشت: سال گذشته ۵۶۵ میلیارد تومان از وام های شرکت را تسویه کردیم که تاثیر بسیار زیادی در هزینه های مالی شرکت داشت و این اقدام هزینه ها را ۵۰ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داد.

در این جلسه همچنین اعلام شد که پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس دو محصول استراتژیک بنزین و نفت گاز را تولید می کند. 

خروج از طرح های کم بازده و خارج از استراتژی، تسریع برنامه واگذاری شرکت ها و خروج از بنگاه داری و انتقال خوراک ۶۰ هزار بشکه ای پروژه سیراف جهت احداث فاز چهارم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از برنامه های آتی تاپیکو اعلام شد.

خاطرنشان می شود: تاپیکو به علت برخورداری از توان مالی برای سرمایه گذاری، فعالیت در دامنه متنوعی از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، لاستیک و سلولزی، سهم بالای بازار و امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی،‌ مزیت رقابتی دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا