ادغام بانک‌های نظامی در دستور کار قرار گرفت

ادغام بانک‌های نظامی در دستور کار قرار گرفت

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی از ادغام بانک‌های نیروهای مسلح، تغییر جهت نقدینگی در بازارها و تهیه لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی خبر داد.


معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی از ادغام بانک‌های نیروهای مسلح، تغییر جهت نقدینگی در بازارها و تهیه لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایبنا، «امیر باقری» امروز (سه شنبه) در مراسم معارفه حسین مهری به عنوان مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن، افزود: در سال‌های گذشته نیز اصلاح نظام بانکی، تامین منابع مالی و مدیریت نقدینگی محورهای مهم اقتصادی کشور بوده است.

باقری یادآور شد: اقتصاد ایران بانک محور و انتظارات از بانک ها زیاد است؛ از جمله این انتظارات می توان به «تامین نظام مالی»، «تامین مالی اشتغال و تجارت» و «نقل و انتقالات پولی در فضای اقتصاد بین المللی» اشاره کرد.

وی افزود: به این ترتیب، وقتی موضوع تحریم‌ها مطرح می‌شود نظام بانکی در کنار نفت به نوک پیکان اصلی تحریم‌ها تبدیل می شود.

حسین مهری مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن نیز در این آیین خواست بانک های توسعه ای در بودجه سال آینده درنظر گرفته شود.

وی افزود: مشکلاتی مانند تحریم ها، رکود و بیکاری، لزوم همفکری و هم افزایی در کشور و نقش بانک‌ها برای گذار از این شرایط را با اهمیت تر کرده است.

مهری، توجه به نوآوری، افزایش قدرت سازگاری با شرایط، تنوع بخشی به محصولات، شناخت مشتریان و درک درست از نیازهای آنان، ارتقای کارایی و اثربخشی عملیات و استفاده از شیوه‌های نوین در ارزیابی طرح ها را از جمله برنامه‌های خود در بانک صنعت و معدن بر شمرد.

وی تاکید کرد: امروز سرمایه بانک صنعت و معدن به ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است که با چنین سرمایه ای نمی توان به ارتقای روابط بین الملل خود بپردازد.

مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن، به بانک توسعه کویت اشاره کرد و گفت: با وجود جمعیت پایین این کشور، این بانک ۱۴ میلیارد دلار سرمایه دارد.

 یادآور می شود، اعضای مجمع عمومی بانک صنعت و معدن شنبه این هفته (۲۷ مردادماه)  «حسین مهری» را به جای «علی اشرف افخمی» به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک انتخاب کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا