یک کارشناس اقتصادی تاکید کرد:

توسعه اقتصادی با رویکرد پایدار سازی رشد در بخش معدن و صنایع معدنی

توسعه اقتصادی با رویکرد پایدار سازی رشد در بخش معدن و صنایع معدنی

گروه معادن - یک کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در شرایط فعلی توسعه اقتصادی با رویکرد پایدار سازی رشد در بخش معدن و صنایع معدنی می تواند در اقتصاد کلان کشور اثرگذار باشد چراکه ارزش افزوده ای که این حوزه ایجاد می کند، مستمر و پایداری دارد.

به گزارش ماین نیوز، حمید آذرمند افزود: شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در زیر بخش های اقتصادی ضروری است. یکی از زیر بخش هایی که می تواند به عنوان یکی از پیشران های رشد اقتصادی ایران کمک کند، معادن و صنایع معدنی در ایران است.

وی گفت: اولا ما در ایران ذخایر غنی به ویژه در حوزه سنگ آهن و مس داریم ثانیا بخش معادن و صنایع معدنی ایران، آنچه که از تحلیل های اقتصادی قابل استخراج است، پیوندهای بسیار قوی پسین و پیشین با طیف وسیعی از انواع خدمات و صنایع است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اگر بخش معادن فعال شود از یک طرف تقاضا برای طیفی از خدمات و صنایع از حمل و نقل و خدمات مالی گرفته تا صنایع و خدمات مختلف ایجاد می کند. از طرف دیگر نهاده های مورد نیاز برای طیف بسیار گسترده ای از صنایع و خدمات کشور را می تواند فراهم کند.

آذرمند با بیان اینکه این مسئله ظرفیت اثرگذاری بخش معادن و صنایع معدنی را نشان می دهد، اظهار کرد: ظرفیت دیگری که برای این بخش قابل ارائه است ظرفیت بالای این بخش در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

وی افزود: بخش معادن آنطور که تجربه کشورهای دیگر هم نشان می دهد، ظرفیت بالای برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارد. مطالعات دیگر نشان داده ارزش افزوده ای که بخش معادن و صنایع معدنی ایجاد میکنند از یک سو یک جریان مستمر و پایداری دارد.

آذرمند تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت ها و ظرفیت های بالقوه قابل توجه بخش معادن و صنایع معدنی، ظرفیت بالایی است که برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارد، بخش معادن و صنایع معدنی آن طور که تجربه کشورهای دیگر هم نشان می دهد ؛ می تواند زمینه ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد کشور باشد.

این صاحبنظر اقتصادی افزود: یکی دیگر از مزیت هایی که برای بخش معادن و صنایع معدنی می توان اشاره کرد، پایدار سازی رشد در بخش معادن و صنایع معدنی است که می تواند به پایداری رشد و افزایش ثبات رشد اقتصادی کمک کند.

آذرمند گفت: مجموع ظرفیت ها و مزیت هایی که برای بخش معادن و صنایع معدنی نام بردیم از سوی دیگر با چالش ها و تنگناهای این بخش مواجه است که فعال کردن ظرفیت ها مستلزم رفع این چالش ها وتنگناها است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا