کاهش سالیانه تولید آهن اسفنجی آمریکا؛مانع اصلی رشد تولید آهن اسفنجی در آمریکا، ذخایر پایین مواد اولیه است

کاهش سالیانه تولید آهن اسفنجی آمریکا؛مانع اصلی رشد تولید آهن اسفنجی در آمریکا، ذخایر پایین مواد اولیه است

دنیای معدن - میزان تولید آهن اسفنجی در مناطق مختلف دنیا با توجه به ظرفیت ها و میزان دسترسی به مواد اولیه تولید متفاوت است. ایالات متحده آمریکا در سال های پس از بحران های اقتصادی به طور موقت با توقف تولید مواجه شد. از دلایل اصلی توقف تولید می توان به کمبود منابع و ذخایر مواد اولیه تولید آهن اسفنجی اشاره کرد. به گزارش دنیای معدن به نقل از فلزات آنلاین : حجم تولید جهانی آهن اسفنجی در دهه های گذشته به شدت افزایش یافت. این رقم از حدود 800 هزار تن در سال 1980 به 87 میلیون تن در سال 2017 رسید. این آمار حکایت از پیشرفت بسیار سریع و گسترده تقاضای این محصول دارد. شرکت های بسیاری جهت ساخت کارخانجات تولید آهن اسفنجی رشد کردند که از جمله آن ها می توان به کوبه استیل اشاره کرد که اولین بار در سال 1972 اولین پروژه کارخانه آهن اسفنجی بر مبنای روش میدرکس را در قطر اجرا کرد. شرکت های ارایه دهنده تکنولوژی تولید آهن اسفنجی تأثیر به سزایی بر افزایش میزان جهانی این ماده داشتند. با گذشت زمان و افزایش تقاضای آهن اسفنجی به عنوان جایگزین مناسب برای آهن پاک در کشورهایی مانند آمریکا در حالی رخ داد که بالا بودن هزینه حمل ونقل این ماده، اقتصادی بودن واردات آن را کاهش داده و بدین ترتیب، سرمایه گذاری ها برای احداث و راه اندازی ظرفیت های تولید آهن اسفنجی در این کشور به اجرا درآمد. ایالات متحده آمریکا با احداث کارخانجاتی با توان تولید بالا مانند voestalpine Texas توانست میزان تولید خود را تا حد زیادی افزایش دهد. فناوری تولید آهن اسفنجی یکی از پارامترهای تعیین کننده میزان تولید این ماده است که سال ها در انحصار کشورهایی مانند آمریکا بود. شرکت هایی مانندNucor و Severstal Northتوانستند با ساخت کارخانجات جدید سالیانه ظرفیت و فناوری تولید آهن اسفنجی را افزایش دهند. به عنوان مثال شرکت Nucor با احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی در ایالت لوئیزیانا و به ارزش 750 میلیون دلار، انتظار تولید 2.5 میلیون تن آهن اسفنجی در سال را داشت که این مهم با توجه به مشکلات منابع و ذخایر این کشور محقق نشد. تجهیزات و امکانات و نیز احداث واحدهای صنعتی به روز در آمریکا مدت ها سبب افزایش تولید آهن اسفنجی در این کشور شد اما مشکل اصلی ایالات متحده آمریکا در ذخایر پایین مواد اولیه تولیدی آهن اسفنجی جهت ساخت این محصول استراتژیک بود؛ مشکلی در سال های گذشته روند تولیدی این ماده در آمریکا را کاهش داد. درحالی که تولید جهانی آهن اسفنجی افزایش یافته است اما ایالات متحده آمریکا با اکثر واحدهای تولیدی پیش رفته خود در مقایسه با کشورهای در حال توسعه نتوانسته است به میزان قابل توجهی از تولید برسد که این امر ناشی از منابع محدود و پراکنده مواد اولیه برای تولید آهن اسفنجی خصوصا گاز طبیعی است که افزایش هزینه های تأمین این مواد را به دنبال داشت. طبق نمودار 1 میزان تولید آهن اسفنجی در آمریکا در سال های مختلف با فراز و نشیب بسیاری همراه بود؛ به عنوان مثال در سال 2011 حجم تولید با احداث واحدهای تولیدی مختلف به شدت رشد کرد اما در سال های پس از آن این میزان تولید با کاهش روبه رو شد. این میزان کاهش در سال های گذشته نیز به جا مانده که این نشان دهنده معضلات شدید در منابع مواد اولیه ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از فلزات آنلاین : حجم تولید جهانی آهن اسفنجی در دهه های گذشته به شدت افزایش یافت. این رقم از حدود 800 هزار تن در سال 1980 به 87 میلیون تن در سال 2017 رسید. این آمار حکایت از پیشرفت بسیار سریع و گسترده تقاضای این محصول دارد. شرکت های بسیاری جهت ساخت کارخانجات تولید آهن اسفنجی رشد کردند که از جمله آن ها می توان به کوبه استیل اشاره کرد که اولین بار در سال 1972 اولین پروژه کارخانه آهن اسفنجی بر مبنای روش میدرکس را در قطر اجرا کرد. شرکت های ارایه دهنده تکنولوژی تولید آهن اسفنجی تأثیر به سزایی بر افزایش میزان جهانی این ماده داشتند.

با گذشت زمان و افزایش تقاضای آهن اسفنجی به عنوان جایگزین مناسب برای آهن پاک در کشورهایی مانند آمریکا در حالی رخ داد که بالا بودن هزینه حمل ونقل این ماده، اقتصادی بودن واردات آن را کاهش داده و بدین ترتیب، سرمایه گذاری ها برای احداث و راه اندازی ظرفیت های تولید آهن اسفنجی در این کشور به اجرا درآمد. ایالات متحده آمریکا با احداث کارخانجاتی با توان تولید بالا مانند voestalpine Texas توانست میزان تولید خود را تا حد زیادی افزایش دهد. فناوری تولید آهن اسفنجی یکی از پارامترهای تعیین کننده میزان تولید این ماده است که سال ها در انحصار کشورهایی مانند آمریکا بود. شرکت هایی مانندNucor و Severstal Northتوانستند با ساخت کارخانجات جدید سالیانه ظرفیت و فناوری تولید آهن اسفنجی را افزایش دهند. به عنوان مثال شرکت Nucor با احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی در ایالت لوئیزیانا و به ارزش 750 میلیون دلار، انتظار تولید 2.5 میلیون تن آهن اسفنجی در سال را داشت که این مهم با توجه به مشکلات منابع و ذخایر این کشور محقق نشد.

تجهیزات و امکانات و نیز احداث واحدهای صنعتی به روز در آمریکا مدت ها سبب افزایش تولید آهن اسفنجی در این کشور شد اما مشکل اصلی ایالات متحده آمریکا در ذخایر پایین مواد اولیه تولیدی آهن اسفنجی جهت ساخت این محصول استراتژیک بود؛ مشکلی در سال های گذشته روند تولیدی این ماده در آمریکا را کاهش داد.

درحالی که تولید جهانی آهن اسفنجی افزایش یافته است اما ایالات متحده آمریکا با اکثر واحدهای تولیدی پیش رفته خود در مقایسه با کشورهای در حال توسعه نتوانسته است به میزان قابل توجهی از تولید برسد که این امر ناشی از منابع محدود و پراکنده مواد اولیه برای تولید آهن اسفنجی خصوصا گاز طبیعی است که افزایش هزینه های تأمین این مواد را به دنبال داشت.

طبق نمودار 1 میزان تولید آهن اسفنجی در آمریکا در سال های مختلف با فراز و نشیب بسیاری همراه بود؛ به عنوان مثال در سال 2011 حجم تولید با احداث واحدهای تولیدی مختلف به شدت رشد کرد اما در سال های پس از آن این میزان تولید با کاهش روبه رو شد. این میزان کاهش در سال های گذشته نیز به جا مانده که این نشان دهنده معضلات شدید در منابع مواد اولیه ایالات متحده آمریکا است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا