امید قائمی تاکید کرد:

سیاست های جدید ارزی، مقدمه ای برای تداوم صعود

سیاست های جدید ارزی، مقدمه ای برای تداوم صعود

با توجه به تورم ایجاد شده در بازارهای کالایی و افزایش نرخ ارز، سرمایه گذاران باید با دقت و تحلیل بیشتری وارد بازار سهام شوند. البته تصمیم ها و سیاست های جدید اقتصادی اثرات مثبتی بر صنایع بزرگ بازار دارد و مقدمه ای برای افزایش سودآوری و رشد قیمت سهام است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اهداف آزاد سازی معاملات ارز را اتفاق مثبتی برای صنایع صادرات محور دانست و تاکید کرد: این تصمیم دولت علاوه بر اینکه ابهامات بازار را از بین برده و از ایجاد فضای رانت و فساد جلوگیری می کند، می تواند باعث افزایش حاشیه سود شرکت های ارز آور شود.

مصطفی امید قائمی در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با تاکید بر اینکه رونق صادرات در زمان افزایش ارزش ارزها در کشور می تواند باعث افزایش درآمدهای ارزی کشور شود، گفت: حذف کنترل های دولتی برای فروش ارز صادرکنندگان باعث افزایش انگیزه این گروه ها در صادرات محصول می شود.

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی سیاست های جدید ارزی دولت گفت: تصمیم نهایی دولت درباره اختصاص ارز 4200تومانی به کالاهای اساسی، اتفاق مثبتی است اما مسولان باید هرچه زودتر ابهامات پیرامون این سیاست ها را برطرف کنند.

وی نرخ فروش کالاها در بورس و همچنین نرخ خوراک پتروشیمی ها را به عنوان دو ابهام مهم سیاست های ارزی جدید دولت دانست و گفت: در صورتی که این ابهام ها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند بازار سرمایه می تواند در فضایی شفاف شاهد رشد و رونق پایداری باشد.

وی همچنین به ابهام دیگری نیز اشاره کرد و گفت: نحوه تامین مالی طرح های توسعه ای به خصوص در صنعت پتروشیمی از مواردی است که در این بسته مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

این کارشناس بازار سرمایه به اولویت قرار دادن صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: دولت باید راهکار منطقی برای تامین مالی طرح های توسعه ای و احداث واحدهای جدید تولیدی پیش بینی و تلاش کند در بلند مدت با افزایش حجم عرضه ارز در بازار مشکل کمبود را برطرف و قیمت ها را تعدیل کند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای افزایش حجم تولید محصولات پتروشیمی بسیار مهم است و باید با افزایش تولید و صادرات این محصول روند ارز آوری به کشور سرعت بگیرد.

امیدقائمی افزایش شفافیت اطلاعات را برای بازار سرمایه بسیار حیاتی دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، اخذ چنین تصمیم هایی که حرکت به سمت اقتصاد آزاد و تعیین قیمت در جریان عرضه و تقاضای واقعی است، می تواند بهبود شرایط تولید و رشد سودآوری را به خصوص در صنایع صادرات محور به دنبال داشته باشد.

وی به بررسی بازار ارز پیش از تعیین سیاست های جدید ارزی اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه ابتدای سال با تعیین ارز 4200 تومانی ، ممنوعیت معاملات ارز و همچنین تعطیلی صرافی ها ، بازارهای سیاه و زیر زمینی شکل گرفتند که یکی از آفت های مهم اقتصاد رواج معاملات زیر زمینی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف با توجه به رشد جهشی بازار سهام و ورود نقدینگی های جدید به سرمایه گذاران توصیه کرد: به هیچ عنوان بدون تحلیل و مطالعه وارد بازار سهام نشوند.

وی در خاتمه اظهار داشت: با توجه به تورم ایجاد شده در بازارهای کالایی و افزایش نرخ ارز، سرمایه گذاران باید با دقت و تحلیل بیشتری وارد بازار سهام شوند. البته تصمیم ها و سیاست های جدید اقتصادی اثرات مثبتی بر صنایع بزرگ بازار دارد و مقدمه ای برای افزایش سودآوری و رشد قیمت سهام این گروه ها است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا