معاون وزیر بهداشت:

صنایع غذایی کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد

صنایع غذایی کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد

بخش عمده نیازهای صنایع غذایی در داخل کشور تولید می شود که از مزیت های این بخش به شمار می رود.


معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که صنایع غذایی کشور نسبت به سایر بخش های تولیدی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، غلامرضا اصغری روز شنبه در بازدید از کارخانه های گروه صنعتی و پژوهشی زر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با اشاره به توسعه قابل توجه صنایع غذایی کشور طی سال های اخیر، گفت: بخش عمده نیازهای صنایع غذایی در داخل کشور تولید می شود که از مزیت های این بخش به شمار می رود.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تنوع تولید در بخش صنایع غذایی بیشتر نیازهای داخلی را پوشش می دهد.
اصغری با بیان اینکه صنایع دارویی به خاطر برخی محدودیت ها با چالشی هایی مواجه است، گفت: واردات بخشی از مواد اولیه صنایع دارویی مشکلاتی ایجاد کرده است.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم تسهیل روند ارتقاء کیفیت محصولات غذایی عنوان کرد: در این صورت تولید کنندگان می توانند محصولات جدیدی را تولید کنند که قابلیت کمک به سایر صنایع داخلی را نیز دارد.
وی ادامه داد: ما به صنعت داخلی و این مجموعه افتخار می کنیم چرا که وسعت صنعت این واحد قابل توجه است و محصولاتی که تولید می شود علاوه بر تامین بازار داخلی، بازارخارجی و صادراتی خوبی داشته است.
دکتر اصغری با اشاره به وضعیت صنایع غذایی در شرایط تحریم، عنوان کرد: آنچه برای ما مهم محسوب می شود، این است که در شرایط ویژه ای که کشور در آن قرار دارد صنایع داخلی در حوزه غذا و دارو از شرایط جدید متاثر نشوند و به تولید خود ادامه دهند تا مردم مطمئن باشند که نیاز کشور در این موارد تامین می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشترین مشکل تولیدکنندگان صنایع غذایی درمورد آیین نامه ها و فرآیندهای اداری و نظارتی است، اظهار کرد: برخی از این آیین نامه ها مربوط به گذشته است، درحالیکه محصولات جدید با فرایندها و روش های کنترلی جدیدتر تولید می شود‌ بنابراین قوانین و مقررات نیز باید به تناسب نیاز صنایع غذایی به روز شود.
وحید مفید مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز گفت: در این بازدیدها چگونگی کمک به صنایع غذایی و دارویی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه  سازمان غذا و دارو نسبت به تسهیل شرایط تولید این صنایع قول مساعد داده است، افزود: در حوزه مسئولیت خود پیگیر راهکارهایی خواهیم بود تا تولید محصولات غذایی با دغدغه کمتری دنبال شود.
مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از مشکلات فعالان صنایع غذایی در حوزه اخذ مجوزها است که پیگیری خواهد شد، همچنین برچسب گذاری و محصولات تراریخته از موضوعات قابل پیگیری است .
وی خاطرنشان کرد: بطورکلی مشکلات صنایع غذایی چندان پیچیده نیست و پیگیری خواهد شد و بسیاری از این معضلات قابل رفع است.
محسن امینی مدیر عامل و عضو هیات مدیره  گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به اینکه محصولات زرماکارون برای اولین بار اخذ نشان ایمنی و سلامت را برای مواد اولیه درخواست می کند، گفت: محصولات جدید هایتک این کارخانه نشان ایمنی و سلامت را دریافت خواهند کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا