يك مشاور در حوزه فرآوري مواد معدني:

توانمندي هاي فنلاند در صنايع معدني قابل توجه است

توانمندي هاي فنلاند در صنايع معدني قابل توجه است

گروه صنایع معدنی - فنلاند داراي دانش روز در بخش معدن و صنايع معدني است و لازم است همکاري هاي فني و تکنولوژي ايران با اين کشور افزايش يابد.هومان خواجه نصيري، فعال بخش معدني با اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر شرکت هاي فنلاندي معتبري با صنايع معدني ايران تعامل دارند و اکثرا در بخش فرآوري مواد معدني و تجهيزات وابسته، زمين شناسي، محيط زيست و خدمات مهندسي مشغول همکاري با شرکت هاي ايراني هستند.

به گزارش ماین نیوز، اين کارشناس فرآوري مواد معدني که در حال حاضر نيز با شرکت هاي فنلاندي همکاري دارد، بيان کرد: امروز ده ها شرکت معتبر فنلاندي براي ارائه تکنولوژي هاي روز و تجهيزات پيشرفته در زمينه هاي اکتشاف، معدنکاري، فرآوري مواد معدني و فلزات پايه و همچنين آب و محيط زيست، در کارگروهي به نام «MINING FINLAND» با عامليت GTK (سازمان مطالعات زمين شناسي فنلاند) همکاري مي کنند تا اقتصاد معدني و جايگاه بين المللي اين کشور را در مبادلات جهاني تقويت کنند.

وي افزود: «MINING FINLAND» يکي از بخش بندي هاي ١٨ گانه دولت فنلاند براي ارتقاي تجارت بين الملل اين کشور است که تحت برنامه «Team Finland Growth Programs» در حال اجرا است و بخش اقتصادي سفارت فنلاند در تهران نيز، از افزايش همکاري هاي معدني دو کشور، استقبال و حمايت مي کند.
خواجه نصيري با اشاره به اينکه يکي از بخش هايي که از ابتداي دولت دوازدهم براي توسعه آن نقشه راه جديدي در نظر گرفته شد، بخش معدن و صنايع معدني است که در آن سرفصل هايي چون توسعه اکتشاف، ايجاد زير ساخت هاي فيزيکي و اطلاعاتي، افزايش بهره وري و ارتقاي فناوري و کيفيت محصولات ديده مي شود، گفت: فنلاند يکي از کشورهايي است که در موارد فوق، داراي تجربيات موفق و فناوري هاي پيشرفته است، بنابراين، اين کشور مي تواند به عنوان شريکي قابل اطمينان، در مسير توسعه پايدار صنايع معدني ايران ايفاي نقش کند. وي افزود: شرکت هاي فنلاندي در ارائه راهکارهاي توسعه پايدار که علاوه بر ايمني و سازگاري با محيط زيست، متضمن حداقل مصرف آب و انرژي نيز هستند، به کارنامه درخشاني دست يافته اند. همچنين فنلاند به عنوان يکي از کشورهاي منطقه نورديک، از سالم ترين کشورهاي جهان از حيث فساد اداري و اقتصادي محسوب مي شود.

اين مشاور حوزه صنايع معدني گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، سابقه خوب در مراودات اقتصادي ايران و فنلاند، توسعه همکاري هاي تجاري با اين کشور را جذاب تر مي کند. شرکت هاي فنلاندي از حدود ٤٠ سال پيش با ورود به پروژه هاي مرتبط با صنايع معدني در بازار ايران فعال شدند و تا به امروز نيز همکاري هاي خود با ايران را ادامه داده اند.وي اشاره کرد: در سه سال گذشته چند هيات، متشکل از مقامات عالي رتبه و مديران شرکت هاي فنلاندي به ايران سفر کرده و جلسات متعددي را با سازمان ها و شرکت هاي ايراني، از جمله سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني ايران و سازمان محيط زيست ايران برگزار کردند.خواجه نصيري در خاتمه يادآور شد: در اين ميان، سفر سائولي نينيستو رئيس جمهوري فنلاند به ايران در آبان ماه ۱۳۹۵ چشم انداز توسعه روابط ميان دو کشور را پر اميدتر کرد. همچنين دو تفاهمنامه همکاري نيز در زمينه اکتشاف، استخراج و تبادل اطلاعات فني ميان سازمان مطالعات زمين شناسي فنلاند با ايميدرو، سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني ايران به امضا رسيد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا