پتروشیمی امیرکبیر پذیرش کالای خود را در بورس انرژی قطعی کرد

پتروشیمی امیرکبیر پذیرش کالای خود را در بورس انرژی قطعی کرد

کالای برش سنگین نفتالین دار تولیدی شرکت پتروشیمی امیرکبیر با مشاوره عرضه شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران در جلسه کمیته عرضه بورس انرژی موردپذیرش قرار گرفت و امید نامه آن منتشر شد.


پذیرش کالای برش سنگین نفتالین دار تولیدی شرکت پتروشیمی امیر کبیر در بورس انرژی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس انرژی اعلام کرد: کالای برش سنگین نفتالین دار تولیدی شرکت پتروشیمی امیرکبیر با مشاوره عرضه شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران در جلسه کمیته عرضه بورس انرژی موردپذیرش قرار گرفت و امید نامه آن  منتشر شد.

بر این اساس، حجم تعهد عرضه کالای برش سنگین نفتالین دار به میزان حداقل ۱۵۰۰۰ تن سالانه است که با تناوب عرضه هفتگی در تابلو سایر حامل‌های انرژی بازار فیزیکی اضافه می‌شود. همچنین کالای برش سنگین نفتالین دار پتروشیمی امیرکبیر به‌عنوان پنجمین تولیدکننده کالای مذکور پس از شرکت‌های پتروشیمی جم، بندر امام، تبریز و شازند اراک به فهرست عرضه‌کنندگان بورس انرژی اضافه‌ شد.

موضوع فعالیت شرکت

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر استان خوزستان به فعالیت می‌پردازد و این تولیدکننده علاوه بر برش سنگین نفتالین دار، کالای بنزین پیرولیز را نیز در فهرست عرضه خود دارد.

علاوه بر این شرکت پتروشیمی امیرکبیر محصولاتی همچون پروپیلن و سوخت مایع را نیز تولید می کند که انتظار می رود در آینده نزدیک محصولات فوق هم به فهرست کالاهای قابل‌عرضه شرکت پتروشیمی امیرکبیر در بورس انرژی اضافه شود.

لازم به ذکر است، کالای برش سنگین نفتالین دار جهت تولید دوده صنعتی برای مصرف در کارخانه‌های لاستیک‌سازی و همچنین تولید قیر و در برخی موارد به‌عنوان سوخت (کشتی و ...) کاربرد دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا