۴ ماهه امسال روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت فروختیم

۴ ماهه امسال روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت فروختیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌در ۴ ماهه امسال اوضاع درآمد فروش نفت خوب بوده و روزانه به طور میانگین ۲.۵ میلیون بشکه نفت فروش داشتیم.

 

هادی قوامی، با اشاره به درآمدهای بودجه سال ۹۷ در ۴ ماه نخست سال اظهار داشت: براساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه درآمدهای نفتی تاکنون رشد خوبی داشته و توانسته بیش از رقم مصوب عملکرد داشته باشد. معمولاً میانگین میزان درآمدهای نفتی ۲۵ درصد است، اما اکنون شاهد بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد تحقق درآمدهای نفتی در این مدت هستیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه میانگین فروش نفت نیز حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بوده است و همچنین قیمت دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومان پیش‌بینی شده بود که اکنون دولت آن را ۴۲۰۰ تومان می‌فروشد، تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی نیز اوضاع مناسبی داشته و فکر نمی‌کنم در این مدت کسری در درآمدها وجود داشته باشد.
این نماینده مجلس به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد پرداخت و گفت: بسیاری از دستگاه‌ها در رابطه با این شیوه بودجه‌ریزی مقاومت می‌کنند، اما می‌تواند منجر به افزایش شفافیت و عملکرد خدمات و تولید براساس قیمت تمام شده کالا و هزینه تمام شده باشد.
وی یکی از عوامل اجرایی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را الزام و اجرایی شدن حسابداری تعهدی به جای نقدی در دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: بدین منظور باید اتفاقات و بسترهایی فراهم شود، تا بتوان آن را اجرا کرد.
قوامی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته همیشه کسری تراز عملیاتی داشته‌ایم، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم در ۴ ماهه کسری تراز عملیاتی آن قدر فاحش باشد، چرا که میزان درآمدها خوب بوده است.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا با وجود گذشت ۵ ماه از سال هنوز آیین نامه اجرایی تبصره ۲۰ قانون بودجه در رابطه با اجرایی شدن بودجه ریزی عملیاتی تصویب نشده است، گفت: در این مدت دولت درگیر مسائل ارزی و دیگر مباحث است و احتمالاً نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد. تبصره ۲۰ می‌تواند منجربه افزایش کارایی و شفافیت بودجه و کاهش هزینه‌ها شود.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا