حسن یونس سینکی بر اهمیت بورس در فرآیند توزیع کالاها تاکید کرد؛

بورس کالا بهترین راه برای مدیریت بازار پتروشیمی است

بورس کالا بهترین راه برای مدیریت بازار پتروشیمی است

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت بورس در زمینه توزیع کالاها گفت: تولید یک انتخاب است، نه اینکه یک اتفاق باشد، همچنین بهترین راه برای مدیریت عرضه مواد پتروشیمی بورس کالا است.


معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بورس در زمینه توزیع کالا اهمیت دارد و در صورت تضعیف جریان عرضه کالا در بورس، تمام بخش‌های اقتصادی مرتبط، دچار ضرر خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسن یونس سینکی عصر روز گذشته در دیدار با فعالان تشکل‌های اقتصادی استان قم در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: تولید یک انتخاب است، نه اینکه یک اتفاق باشد، از این رو بهترین راه برای مدیریت عرضه مواد پتروشیمی بورس کالا است.
وی با اشاره به عدم وجود مشکل ارز در کشور گفت: کشور مشکلی در زمینه تامین ارز ندارد و ارز قابل توجهی در اختیار کشور است، ارز برای دولت، مایه سودآوری نیست و درآمدهای ارزی کشور بیشتر از هزینه‌های ارزی ایران است و ماهیت مشکل ارز، اقتصادی نیست.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: موضوع اشتغال موضوع کشور است و در بهترین شرایط ۹۵۶ هزار شغل در کشور به وجود آمد.
سینکی با اشاره به سهم بخش‌های صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تورم طی سال‌های اخیر بسیار کمتر از تورم در سال ۹۰ بود اظهار کرد: این بخش‌ها ۴۱ درصد در اقتصاد سهم دارند.
وی ادامه داد: جریان تامین ارز برای تولیدکنندگان کشور کند شده، اما قیمت ارز برای آن‌ها نه تنها افزایش بلکه کاهش پیدا کرده است، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بارها گفتند که مشکلی در تامین ارز ندارند.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۸۳ درصد کالاهای وارداتی به کشورمان، کالاهای واسطه ای هستند و در صورت کوتاهی در تامین این کالاها، شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور خواهیم بود.
سینکی، راه توسعه یافتگی را استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: ذخایر قابل توجهی ارزی در کشور داریم و تا مدت طولانی برای تامین ارز واحدهای تولیدی مشکلی نخواهیم داشت، البته تمام مولفه‌ها در زمینه ارز، مولفه‌های اقتصادی نیست.
وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده و موجب شده است که هزینه تولید افزایش پیدا کند، نمایندگان مجلس شورای باید قانون مالیات بر ارزش افزوده را تغییر بدهند.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حمایت از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است، اکنون شاهد هستیم که یک تولیدکننده ایرانی بهترین کالا را تولید می‌کند، اما برای فروش مجبور است که مارک کالای خارجی را برای کالای خود بزند.
سینکی با اشاره به وضعیت فرش استان قم اظهار کرد: فرش این استان یک برند است و کمتر کالایی همچون فرش برای ایران در خارج از کشور بار فرهنگی دارد.
وی با بیان اینکه بیش از سه درصد اشتغال استان قم مربوط به بخش فرش دستباف است ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان قم استفاده کنیم تا بتوانیم استعدادهای موجود در این استان را پرورش بدهیم، بهترین راهکار برای توسعه استان قم، استفاده از ظرفیت‌های بومی است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا