با حضور رئیس سازمان بورس صورت گرفت،

معرفی آثار برتر دومین جشنواره بورس و رسانه

معرفی آثار برتر دومین جشنواره بورس و رسانه

رییس سازمان بورس با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگ سازی، تاکید کرد: صدای مشکلات بازار سرمایه با تیترها و محتوای آثار خبرنگاران به گوش همگان می رسد و مسایل دقیق تر دنبال می شود.

 
 

عصر امروز ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، مراسم اعلام آثار برتر دومین جشنواره بورس و رسانه که به صورت مستقیم از شبکه خبر پخش می شد، با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر علی سعیدی، عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس، سعید فلاح پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، امیرهامونی، مدیرعامل فرابورس ایران، حسین فهیمی مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، و جمعی از خبرنگاران اقتصادی فعال در حوزه بازار سرمایه برگزار و آثار برتر این جشنواره معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، پیش از معرفی آثار برتر، یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن خیر مقدم به حاضرین و قدردانی از زحمات فعالین رسانه ای بازار سرمایه گفت: نقش رسانه امروز بر کسی پوشیده نیست. ما در راه فرهنگ سازی و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در جامعه دست رسانه ها را به گرمی میفشاریم.

یاسر فلاح، با بیان اینکه نام اتاق شیشه ای از سوی رسانه ها به بازار سرمایه اهدا شد، تاکید کرد: با کمک شما اصحاب رسانه مسیر توسعه بازار سرمایه را طی خواهیم کرد .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصادی با کمک رسانه ها به تصویر کشیده می‌شود، خاطرنشان شد: در این دوره ۲۰۰ خبرنگار با ۷۰۰ اثر ارسالی حضور یافتند.

در ادامه این مراسم دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ایراد سخن پرداخت و ضمن خوش آمد گویی به حاضرین از پیشکسوتان حوزه رسانه و همچنین پیشکسوتان بازار سرمایه و داوران این رویداد مهم فرهنگی قدردانی کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرعت و دقت در پوشش وسیع اخبار بازار سرمایه، همواره مورد توجه خبرنگاران حوزه بازار سرمایه است.

دکتر محمدی به سختی های کار رسانه ای اشاره کرد و گفت: از میان تمام افرادی که مدعی ریسک پذیری در بازار سرمایه هستند یا مدیران اقتصادی و مالی کشور چند نفر حاضر به پذیرش شغل خبرنگاری هستند و در این کار موفق می شوند!؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به برجسته ترین صفت خبرنگاران اشاره کرد و ادامه داد: خبرنگاران تفکر مادی ندارند و این یک ویژگی منحصر به فرد است. در حوزه رسانه تعالی معنوی و فرهنگی در ابعاد مختلف جاری است.

دکتر محمدی از زحمات، پایداری و ایستادگی خبرنگاران حوزه بازار سرمایه قدردانی کرد و اظهار داشت: قطعا آثار همه خبرنگاران در همه حوزه ها ماندگار است.

رییس سازمان بورس تاکید کرد رسانه ها و خبرنگاران از نقشی برخوردارند که شاید درک نشده است و گفت: نظارت همگانی مهمترین نقش رسانه است. امروز تلاش رسانه ها به کشف قیمت عادلانه در بازار سرمایه منتهی می شود.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه نظارت همگانی برای ما ارزشمند ‌و با برکت است، ابراز امیدواری کرد این نقش متفاوت از اطلاع رسانی تقویت شود.

رییس سازمان بورس با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگ سازی، تاکید کرد: صدای مشکلات بازار سرمایه با تیترها و محتوای آثار خبرنگاران به گوش همگان می رسد و مسایل دقیق تر دنبال می شود.

دبیرشورایعالی بورس با بیان اینکه امسال در این جشنواره شاهد آثار استاندارد بودیم ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده آثار رسانه ای با زبان مشترک فعالین رسانه ای و بازار سرمایه تولید شود و دست یابی به این زبان مشترک مسیری است که جشنواره بورس و رسانه دنبال می کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن قدردانی از یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس برای برگزاری رویدادهای فرهنگ ساز بازار سرمایه به وی ماموریت داد دوره های آموزش تخصصی رسانه ای را برگزار کند .

 

 

برگزیدگان دومین جشنواره بورس و رسانه

در پایان مراسم با حضور رییس سازمان بورس و مدیران ارشد بازار سرمایه آثار برتر دومین جشنواره بورس و رسانه معرفی و از خالقین آثار تقدیر شد.

در بخش تیتر این جشنواره، هیات داوران به اتفاق آرا هیچ یک از آثار ارسالی را حایز رتبه نخست ندانست. الهه بهرام، از هفته نامه اطلاعات بورس، با تیتر «شیر یا خط در پرداخت بدهی های میلیاردی» رتبه دوم و امیرحسین واعظی شهرستانی از روزنامه اصفهان زیبا، با تیتر «قاروم یا گنج قارون؟» رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

در بخش گفت و گو، سایه فتحی از هفته نامه تجارت فردا، با اثری تحت عنوان تغییر زمین بازی، رتبه اول، معصومه طاهرخانی و منیژه حیاتی از ماهنامه بورس با اثر «موسسات رتبه بندی در یک قدمی بازار سرمایه ایران»، رتبه دوم و علی طهماسبی از هفته نامه تجارت فردا با اثر «ترازنامه های ناتراز » رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش گزارش،‌ هیات داوران به اتفاق آرا هیچ یک از آثار ارسالی را حایز رتبه نخست ندانست. میثم طاهری از خبرگزاری ایرنا با اثر «‌رد پای دلالان در کمبود مواد اولیه بطری و بسته بندی» رتبه دوم و مسعود کریمی از روزنامه تعادل با اثر «بورس راهکار تحقق شعار سال»، رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مقاله، یادداشت و سرمقاله زهرا رحیمی از دنیای اقتصاد با مطلبی تحت عنوان «رانت پنهان در بورس تهران» جایگاه اول، مهدی حاجیوند از خبرگزاری تسنیم با اثر «توقف در بورس ممنوع» ، جایگاه دوم، علیرضا باغانی از سایت خبری تحلیلی عصرایران، با اثر «زمانی برای مستی بازار سهام» رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش دیداری و شنیداری رتبه اول به غزاله عرب گل از باشگاه خبرنگاران جوان به مجموعه آثار ارسالی، رتبه دوم به مجید امینی از شبکه خبر به برنامه تیتر امشب با موضوع «علل مقاومت در برابر اجرای شفافیت اقتصادی» و همچنین پرستو قادری از شبکه دوم سیما با برنامه گفت و گوی ویژه خبری با موضوع «عرضه پسته در بورس کالا»، فرصت ها و چالش ها، رتبه سوم به صورت مشترک به مریم مستوفی پور با برنامه «گفتگو با موضوع نقش بورس در توسعه اقتصادی استان کرمان» با توجه به شعار سال از شبکه استانی صدای مرکز کرمان و روح الله رفیعی با برنامه «شاه کلید» از رادیو اصفهان تعلق گرفت.

در عین حال هیات داوران مجموعه آثار ارسالی مصطفی زرینی از پایگاه خبری شمانیوز و علی مروی از برنامه زنده چوب خط شبکه تلویزیونی افق را شایسته تقدیر دانست.

رتبه نخست در بخش جایزه ویژه (با عنوان نقش بازار سرمایه در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی) این جشنواره به حمیده سلطانی با اثر برنامه رادیویی کالای ایرانی از رادیو اقتصاد اختصاص گرفت. رتبه دوم به صورت مشترک به اکبر ابراهیمی با عنوان «نقش بازار سرمایه در اقتصاد مقاومتی/وضعیت استقبال از انواع صکوک»، از خبرگزاری ایکنا و مریم علیزاده با اثری تحت عنوان کدام مواد قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای فعالان بورسی مهم است؟؛از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین تعلق گرفت. رتبه سوم هم به اثر شهرام شیرکوند با عنوان «نقش بازار سرمایه در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی» از روزنامه گسترش صمت اختصاص یافت.

همچنین هیات داوران در بخش خبر، پس از بررسی های متعدد و طولانی، با توجه به کاستی های مشاهده شده در رعایت اصول حرفه ای ، روزنامه نگاری هیچ کدام از آثار را به عنوان اثر برگزیده این جشنواره  انتخاب نکردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا