همزمان با افزایش ارزش معاملات به بیش از 13 هزار میلیارد ریال رقم خورد؛

صعود 18 واحدی شاخص کل فرابورس ایران

صعود 18 واحدی شاخص کل فرابورس ایران

امروز شاخص کل فرابورس با رشد 18 واحدی معادل 1.2 درصد تا پله 1501 واحدی صعود کرد که عمده بار مثبت بر این نماگر از جانب نمادهای «زاگرس»، «ارفع»، «مارون»، «هرمز»، «شاوان»، «شراز» و «شرانل» تا سطح حداکثر 7.8 واحد رقم خورد. نماد «مارون» اما با تاثیر منفی 2 واحدی، مانع از رشد بیشتر آیفکس شد.

معاملات فرابورس ایران در بیست و سومین روز از مرداد 1397 با سبزپوشی مجدد شاخص کل و نقل و انتقال 622 میلیون ورقه به ارزش 13 هزار و 424 میلیارد ریال دنبال شد که این میزان از مبادلات در بیش از 64 هزار دفعه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به نقل از فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه شاخص کل فرابورس با رشد 18 واحدی معادل 1.2 درصد تا پله 1501 واحدی صعود کرد که عمده بار مثبت بر این نماگر از جانب نمادهای «زاگرس»، «ارفع»، «مارون»، «هرمز»، «شاوان»، «شراز» و «شرانل» تا سطح حداکثر 7.8 واحد رقم خورد. نماد «مارون» اما با تاثیر منفی 2 واحدی، مانع از رشد بیشتر آیفکس شد.

رصد تابلو نمادهای بازار سهام با بیشترین درصد تغییرات قیمت نیز حاکی از آن است سه نماد پالایشی شامل «شاوان»، «شرانل» و «شپاس» در حالی با بیشترین رشد قیمت تا سطح 5 درصد روبه‌رو شدند که نمادهای معاملاتی افرانت، بیمه کوثر و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران بالاترین افت قیمت سهام را در معاملات امروز تجربه کردند.

همچنین در مجموع دو بازار اول و دوم همچون روز گذشته نماد «ذوب» با تغییر مالکیت 263 میلیون سهم به ارزش افزون بر 452 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد. این نماد که در معاملات امروز شاهد مشارکت 81 و 92 درصدی سهامداران حقیقی در سمت خرید و فروش آن بود، در عین حال عنوان پربازدیدترین نماد را نیز به خود اختصاص داد. در این دو بازار شاهد جابه جایی 488 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 554 میلیارد ریال بودیم.

از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی از امروز و به مدت سه روز کاری پذیره‌نویسی صکوک اجاره مبتنی بر سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در 4 نماد آغاز شد که در نخستین روز از این مهلت، در دو نماد «شستا001» و «شستا002» در مجموع مبلغ 7 هزار میلیارد ریال، در نماد «شستا003» مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال و در نماد «شستا004» مبلغ 750 میلیارد ریال از این اوراق پذیره‌نویسی شد.

در این بازار مجموع معاملات اوراق با درآمد ثابت، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به دادوستد بیش از 24 میلیون ورقه به ارزش حدود 11 هزار و 627 میلیارد ریال منتهی شد.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز خریداران و فروشندگان اوراق تسه بیش از 73 هزار ورقه به ارزش 49 میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند و تسه تیر 97 بالاترین حجم، ارزش معاملات و قیمت پایانی را در پایان بازار امروز به ثبت رساند. قیمت‌ تسه‌ها امروز در بازه 600 هزار تا 676 هزار ریال نوسان کرد.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا