احتمال سقوط شاخص جهانی دلار به کمتر از 96 واحد

احتمال سقوط شاخص جهانی دلار به کمتر از 96 واحد

در شرایط فعلی احتمال آغاز فرآیند شناسایی سود در بازار ارز وجود دارد امری که می تواند شاخص دلار را در ساعت‌های آتی به کمتر از 96 واحد بکشاند.


پایان این هفته در بازار جهانی ارز، دلار آمریکا در برابر بسیاری از ارزهای مطرح به ویژه یورو و پوند تقویت شد امری که شاخص دلار را به سقف 13 ماه اخیر رساند. در این میان احتمال آغاز فرآیند شناسایی سود در بازار ارز وجود دارد؛ امری که می تواند شاخص دلار را در ساعت‌های آتی به کمتر از 96 واحد بکشاند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، این هفته آمریکا و چین از عزم خود برای   اعمال دور دوم تعرفه وارداتی بر کالاهای تولیدی یکدیگر خبر دادند. همچنین آمریکا اعلام کرد در موضوع ترور سرگئی اسکریتال در بریتانیا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کند. روسیه در واکنش اعلام کرد که در صورت وضع تحریم از سوی آمریکا بر بانک‌ها یا سیستم پولی خود، این اقدام را به عنوان یک جنگ اقتصادی تلقی خواهد کرد.

در معاملات امروز بازار ارز جهانی شاخص دلار با رشدی0.5  درصدی از مرز 96 واحد فراتر رفته است. در یک ساعت اخیر این نماگر به 96.17 واحد رسید که این رقم از جولای سال گذشته تاکنون بی سابقه بود.

در این میان ارزش یورو در برابر دلار به کمترین سطح در 13 ماه اخیر رسید و پوند نیز کمترین ارزش خود را در برابر دلار در یک سال گذشته تجربه کرد.

هر اونس طلا در قرارداد ماه دسامبر بازار کامکس با افتی بیش از 3 دلار در سطح 1216 دلار قرار گرفته و طلای نقدی نیز با کاهش قیمتی مشابه به 1209 دلار رسیده است.

در بازار فلزات پایه مس 0.4 درصد ارزان شد و در سطح 6167 دلار معامله می شود. روی با کاهش قیمتی 1.3 درصدی در سطح 2571 دلار قرار گرفت. در این میان عقب نشنی مختصر شاخص دلار کمی فشار بر روی سرب و آلومینیوم را کاهش داد. آلومینیوم هم اکنون بدون تغییری ملموس در سطح 2075 دلار معامله می شود و سرب با افزایشی مختصر به 2109 دلار رسیده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا