برپایی دومین جشنواره ملی عکس معدن در خانه هنرمندان

برپایی دومین جشنواره ملی عکس معدن در خانه هنرمندان

دنیای معدن - دبیر دومین جشنواره ملی عکس معدن از برگزاری این رویداد در نیمه دوم آبان ماه در خانه هنرمندان ایران خبر داد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم عکس معدن، مجید مصاحبی دبیر جشنواره ملی عکس معدن با اشاره به فراخوان این رویداد که هفته گذشته منتشر شده است، گفت: جشنواره امسال به یک محیط عمومی تر منتقل شده است و نمایش عکس های برگزیده را ۱۰ روز در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران خواهیم داشت. این تغییر نسبت به سال قبل به نظر تغییر مهمی است چون فضای خانه هنرمندان می تواند بیننده بیشتری را جذب کند.

وی یادآور شد: پارسال باید جشنواره را به عنوان یک جشنواره تخصصی محک می زدیم بنابراین نمی توانستیم میزان مخاطب آن را پیش بینی کنیم در نتیجه جشنواره را در سازمان توسعه معادن «ایمیدرو» برگزار کردیم اما امسال با توجه به طیف گسترده مخاطبان سال گذشته، تصمیم گرفتیم در خانه هنرمندان ایران این رویداد را برگزار کنیم.

دبیر دومین دوره جشنواره عکس معدن عنوان کرد: بعد از برگزاری این رویداد، ۶ دوره نمایش آثار را تا جشنواره سال بعد در سراسر کشور خواهیم داشت.

مصاحبی با اشاره به فراخوان که تا ۲۵ شهریور ماه برای شرکت در این رویداد به علاقه مندان فرصت داده است، توضیح داد: سعی کردیم همچون پارسال اطلاعات را به صورت گسترده در اختیار جامعه مورد هدف مان قرار بدهیم و در این راستا فراخوان به صورت چاپی منتشر شده و در اختیار سازمان ها مربوط قرار گرفته است و با دانشگاه ها و مراکز هنری و عکاسی در سطح کشور هماهنگ کردیم تا فراخوان را اعلام کنند.

وی تاکید کرد که مهلت ارسال آثار قابل تمدید نیست چون باید هیات انتخاب فرصت ارزیابی آثار را داشته باشند.

دبیر جشنواره عکس معدن متذکر شد: با توجه به اینکه پارسال نزدیک به دو هزار اثر داشتیم، پیش بینی می کنیم امسال وارد مرز ۳ هزار اثر بشویم بنابراین امکان تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره وجود ندارد.

مصاحبی تصریح کرد: سعی می کنیم بنا بر تقویم پیش برویم و نیمه مهر ماه هم آثار رسیده به بخش مسابقه را معرفی کنیم تا در اختیار هیات داوران قرار بگیرد.

دبیر جشنواره عکس معدن در پایان بیان کرد: امسال حجم تورهای جشنواره را که تا قبل از اتمام مهلت فراخوان خواهد بود، گسترده تر خواهیم داشت و سعی داریم از اساتید عکاسی هم در این تورها بهره بگیریم. بدون شک سه تور تخصصی داریم که به صورت ملی برگزار می شود و علاقه مندان از سطح کشور می توانند ثبت نام بکنند. حداقل سه تور هم به صورت بومی برگزار می شود که علاقه مندان استانی که معدن در آن قرار گرفته در آن شرکت می کنند.

جشنواره عکس معدن با موضوعات «انسان و معدن»، «شکوه معدن و صنایع معدنی»، «ایمنی و محیط زیست در معدن» و «صنایع معدنی» برگزار می شود و به علاقه مندان فرصت داده که تا روز ۲۵ شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان سمیه بعد از مفتح پلاک ۱۰۰، طبقه دوم یا به وب سایت www.kimiyafest.ir ارسال کنند.

برگزیدگان جشنواره نشان کیمیا دریافت می کنند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا