با افزایش 53 واحدی شاخص کل فرابورس ایران در معاملات امروز؛

بازدهی آیفکس به 39 درصد از ابتدای سال رسید

بازدهی آیفکس به 39 درصد از ابتدای سال رسید

بازار پایه فرابورس امروز میزبان نقل‌و‌انتقال بیش از 230 میلیون سهم به ارزش افزون بر 425 میلیارد ریال بود که نماد «شپلی» متعلق به شرکت پلی اکریل ایران بیشترین حجم معاملاتی و نماد «واحیا» مربوط به شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان بیشترین ارزش معاملاتی را تجربه کردند.

شاخص کل فرابورس ایران در میانه این هفته معاملاتی روند صعودی خود را تداوم بخشید و با شکستن رکوردی جدید و ثبت رشد 3.6 درصدی تا ارتفاع 1527 واحدی صعود کرد. حجم و ارزش کل در پایان معاملات امروز که با کاهش به ترتیب 23 و 14 درصدی رو‌به‌رو بود به میزان 794 میلیون ورقه بهادار به ارزش 5 هزار و 127 میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز دوشنبه 15 مرداد‌ماه 97 دو نماد پتروشیمی «مارون» و «زاگرس» با اهرم مثبت بیش از 30 واحدی در صعود 3.6 درصدی آیفکس سهیم بودند تا بازدهی بازدهی این نماگر با افزایش روز جاری به عدد خیره‌کننده 39 درصدی از ابتدای سال برسد. از طرف دیگر، نماد‌های «شغدیر» و «تبرک» شاهد بیشترین افزایش قیمت تا سقف 10 درصد بودند و نماد‌های «ودی» و «ثالوند» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند، ضمن آنکه نماد‌های «ذوب»، «زاگرس» و «شغدیر» پُر‌بیننده‌ترین نماد‌های معاملاتی امروز شناخته شدند.

در بازار‌های اول و دوم فرابورس ایران در روز جاری نزدیک به 536 میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و 821 میلیارد ریال میان معامله‌گران جا‌به‌جا شد که نماد «ذوب» با حجم معاملاتی به میزان بیش از 211 میلیون سهم به ارزش افزون بر 349 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. همچنین نماد معاملاتی«تبرک» مربوط به شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک که به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام متوقف شده بود امروز ضمن بازگشایی در جریان معاملات، شاهد خرید سهام خود با مشارکت 40 درصدی از سوی حقیقی‌ها و 60 درصدی از طرف حقوقی‌ها بود.

بازار پایه فرابورس نیز امروز میزبان نقل‌و‌انتقال بیش از 230 میلیون سهم به ارزش افزون بر 425 میلیارد ریال بود که نماد «شپلی» متعلق به شرکت پلی اکریل ایران بیشترین حجم معاملاتی و نماد «واحیا» مربوط به شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان بیشترین ارزش معاملاتی را تجربه کردند.

بازار اوراق با درآمد ثابت در روزی که گذشت به استقبال معامله نزدیک به 3 میلیون ورقه به ارزش بیش از 2 هزار و 455 میلیارد ریال رفت که نماد «اخزا610» بیشترین حجم معاملاتی و نماد «سلامت4» متعلق به اوراق مرابحه دولتی تعاون-لوتوس991118 با بیش از 11 درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد.

همچنین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) تعداد 25 میلیون ورقه به ارزش بیش از 359 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملات در این ابزار را از آن خود کرد.

در نهایت، در تابلو تسهیلات مسکن امروز علاوه بر پایان مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نماد «تسه95051» و توقف این نماد معاملاتی، 95 هزار ورقه تسه به ارزش بیش از 64 میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که به صدر‌نشینی تسه تیر 97 به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان سایر تسه‌ها انجامید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا