بررسی آمار تولید و فروش فولاد مبارکه در تیر ماه ۹۷

بررسی آمار تولید و فروش فولاد مبارکه در تیر ماه ۹۷

گروه صنایع معدنی >فولاد - از جمله طرح‌های در دست شرکت فولاد مبارکه اجرای پروژه‌های سبا است که ۱.۶۰۰ هزارتن به ظرفیت تولید فعلی شرکت اضافه خواهد کرد

به گزارش ماین نیوز، فعالیت اصلی شرکت فولاد مبارکه شامل تولید تختال و تبدیل آن به محصولات سرد، گرم و پوشش دار است در این بین محصولات گرم بیشترین میزان فروش شرکت را به خود اختصاص می‌دهد؛ و به منظور تامین بازار داخلی فروش صادراتی شرکت روند کاهشی داشته و کمتر از ۲۰ درصد درآمد شرکت مربوط به فروش صادراتی است. همچنین سهم این شرکت از بازار فروش محصولات فولادی نزدیک به ۵۰ درصد است. عمده ماده اولیه مصرفی شرکت سنگ آهن و گندله می‌باشد و بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه شرکت از بازار داخلی تامین می‌شود.

از جمله طرح‌های در دست شرکت اجرای پروژه‌های سبا است که ۱.۶۰۰ هزارتن به ظرفیت تولید فعلی شرکت اضافه خواهد کرد همچنین طرح توسعه سنگان به منظور تولید ۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و تکمیل زنجیره تولید از جمله طرح‌های مهم این شرکت محسوب می‌شود.

نرخ‌های فروش در تیرماه برای محصولات گرم و سرد به ترتیب ۲.۷ ملیون تومان و ۳ میلیون تومان در هر تن می‌باشد که نسبت به ماه گذشته رشد اندکی را تجربه کرده است. همچنین قیمت‌های جهانی برای این محصولات به ترتیب ۵۷۰ دلار و ۶۲۰ دلار در هر تن می‌باشد. در نهایت شرکت در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل توانسته است رشد ۴۵ درصدی فروش را تجریه کند.

شرکت در پیش بینی خود نرخ تسعیر یورو را ۵۶۱۶ تومان در نظر گرفته است و با توجه به صحبت‌های پیرامون آزاد سازی نرخ ارز و تامین عمده مواد اولیه از بازار داخلی، افزایش نرخ ارز می‌تواند جهش سودآوری شرکت را به همراه داشته باشد.

افزایش قیمت جهانی فولاد و همچنین محدودیت‌های زیست محیطی کشور چین در خصوص واحد‌های آلاینده و همچنین افزایش قیمت ارز و آزاد سازی آن از جمله موارد مثبتی است که سود آوری شرکت را می‌تواند بیش از پیش افزایش دهد. اما از آن سو کمبود آب در اصفهان، جنگ تجاری آمریکا و چین، افزایش تولید جهانی فولاد و همچنین شروع تحریم‌های آمریکا از جمله مواردی است که می‌تواند آینده شرکت را تحت تاثیر منفی قرار دهد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا