استفاده از ظرفیت معادن کوچک در نقشه جامع پیش بینی شده است

استفاده از ظرفیت معادن کوچک در نقشه جامع پیش بینی شده است

دنیای معدن -وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ظرفیت معادن و ذخایر کوچک در نقشه جامع چهار ساله معادن کشور پیش بینی شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمد شریعتمداری روز شنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن هماتیتی شهرستان زرند افزود: تهیه و اجرای برنامه چهار ساله توسعه معادن کشور یکی از وعده هایم به مردم بود و نقشه راه توسعه صنایع معدنی ایران اکنون پیش روی ما قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: زیبنده نبود با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون نقشه راه در حوزه صنعت و معدن گام برداریم و هم اکنون می دانیم در چه زمینه و با چه کمیت هایی در حوزه معدنی آینده کشور فعالیت کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فقدان نقشه راه توسعه معدنی کشور عدم تعادل در بخش هایی از تولید را رقم زده بود که با دسترسی به این سند شرایط تعادل در تمام فعالیت های معدنی کشور بوجود آمده است.
وی گفت: فعالیت های اکتشافی در دولت یازدهم و دوازدهم قابل مقایسه با تمام دوره های گذشته است زیرا در این 2 دولت، فعالیت های وسیع اکتشافی هوایی و عمقی انجام شده است.
شریعتمداری افزود: اکتشاف یکی از مهمترین عناصر فعالیت های معدنی است لذا باید به آن توجه جدی داشت تا فعالیت های آینده معدنی کشور بیمه شود.
وی گفت: امروز به جای فروش سنگ آهن خام در تمام کشور، واحدهای تولید و فرآوری شکل گرفته است که این واحدها ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون ایران به صف قدرت های بزرگ در حوزه فلزات بویژه فولاد قرار گرفته و یکی از مهمترین و پرافتخارترین زنجیره های فولاد دنیا را دارد.
وی با اشاره به افتتاح کارخانه کنستانتره سنگ آهن هماتیتی شهرستان زرند گفت: با امکانات پژوهشی این مجموعه توانستیم 130 هزار تن سنگ آهن با خلوص 61 درصد را به مجموعه فولادسازی کشور اضافه کنیم.
شریعتمداری ادامه داد: این طرح قدمی برای اشتغال منطقه برداشته و در حال حاضر یکهزار نفر در این مجموعه مشغول به کار شدند که در آینده، اشتغالزایی این کارخانه افزایش خواهد یافت.
نخستین کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن هماتیتی از باطله های کم عیار در کشور به ظرفیت 600 هزار تن در سال با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرپرست استانداری کرمان، نماینده مردم شهرستان زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در شهرستان زرند استان کرمان به بهره برداری رسید.
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه واگن سازی زرند بازدید کرد و با حضور وی کارخانه کنستانتره 500 هزار تنی آریا جنوب ایرانیان در این شهرستان به بهره برداری رسید.
شریعتمداری همچنین در سفر یک روزه به استان کرمان از واحدهای تولیدی شهرستان زرند بازدید کرد.
 

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا