مدیرعامل شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان اعلام کرد:

چشم انداز تولید محصول پشم معدنی ۱۰ برابر ظرفیت فعلی

چشم انداز تولید محصول پشم معدنی ۱۰ برابر ظرفیت فعلی

گروه معادن - شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان با بهره گیری از دانش بومی و تولید محصولی استراتژیک تحت عنوان پشم معدنی با قابلیت و ضخامت های مختلف و متفاوت، در زمینه کاهش مصرف انرژی نقش موثری داشته است.

به گزارش ماین نیوز، مدیرعامل شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان گفت: پشم معدنی تولید شده توسط این شرکت با قابلیت تولید در ضخامت ها و دانسیته های مختلف و مطابق با نیاز مشتری است اما به طور خاص بیشترین مصارف با ضخامت 50mm و دانسیته 80 kh/m3 می باشد. دیوارهای LPMW دارای ضریب هدایت حرارتی پایین ( W/M.k034/0 ) است به نحوی که محیط داخل ساختمان در زمستان گرم و در تابستان خنک و مطبوع می باشد.

بختیاری افزود: تبادل حرارتی در این نوع دیوارها به حداقل رسیده و بالطبع هزینه مصرف انرژی به شدت کاهش می یابد. در واقع منازل و ساختمان هایی که مبحث عایق کاری یا پشم های معدنی این شرکت در آنها رعایت شده باشد ، دارای حداقل مصرف انرژی سرمایشی و گرمایشی هستند که این موضوع می تواند به اقتصاد خانواده و در نهایت به کاهش مصرف انرژی درکشور کمک نماید.

مزایای محصول پشم معدنی

مدیرعامل شرکت تارابگین ادامه داد: این دیوارها به طور معمول 80 درصد شدت صوت را نیز جذب می کنند، بنابراین داخل ساختمان آرامش کامل وجود دارد و، ورود سروصدا از بیرون به داخل ساختمان به حداقل می رسد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : عملیات نصب این دیوارها با سرعت قابل توجهی انجام می شود. به شکلی که با یک اکیپ سه نفره می توان روزانه 70 متر مربع را در ساختمان اجرا و نصب نمود. دیوارهای مذکور به دلیل استفاده از پشم معدنی ضد آتش نیز هستند و در صورت حادثه، سرایت آتش به واحدهای مجاور به حداقل می رسد .

بختیاری با اشاره به اینکه ضایعات و نخاله دراین نوع دیوارها درحد صفر است بیان کرد:سبک سازی در ساختمان در این نوع دیوارها رعایت شده است به طوری که هرمتر مربع این دیوارها بدون اندود (گچ یا سیمان ) حدود 12 کیلوگرم بر مترمربع است و مقاومت در برابر زلزله، تخریب و ترمیم آسان، قابلیت جابجایی، عدم استفاده از مواد آلاینده زیست محیطی ،هزینه کمتر در طراحی فوندانسیون ساختمان از ویژگی های این نوع دیوار به شمار می‌رود.

پشم معدنی موجود دراین دیوارها در شرکت تارابگین تولید می گردد و ملزومات دیگر شامل مقاطعی مثل رانر و استاد و مش رابیتس نیز با کیفیت مناسب در داخل کشور در حال تولید می باشد.

چشم انداز تولید محصول پشم معدنی10 برابر ظرفیت فعلی

وی گفت : شرکت تارابگین قابلیت تولید سالیانه یک میلیون متر مربع از این دیوارها را در شرایط کنونی دارد و با برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده تولید حداقل 10 برابر ظرفیت فعلی را به عنوان چشم انداز این محصول پیش بینی نموده است.

مدیرعامل شرکت تارابگین گفت: این محصول در تمامی مناطق سردسیر و گرمسیر یا مناطق دارای رطوبت بالا مثل سواحل دریا قابلیت اجرا داشته و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. همچنین باتوجه به رشد تکنولوژی در صنعت ساختمان ،سرعت اجرا، سبک سازی و افزایش قیمت حامل های انرژی که هر روز با آن مواجه هستیم،پیش بینی می شود این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای موارد مشابه باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا