جذب سرمایه با تجمیع زون های اکتشافی سیستان و خراسان جنوبی، سرعت می گیرد/ ایمیدرو منتظر پیشنهاد ها است

جذب سرمایه با تجمیع زون های اکتشافی سیستان و خراسان جنوبی، سرعت می گیرد/ ایمیدرو منتظر پیشنهاد ها است

دنیای معدن - در حال حاضر زون های اکتشافی بَزمان در سیستان و بلوچستان و نیز مَلوند در خراسان جنوبی، به ترتیب مستعد سرمایه گذاری در بخش "طلا" و "سرب و روی" هستند که با تجمیع زون ها و تبدیل آن ها به بلوک اکتشافی، سرمایه گذاری اقتصادی در آن ها انجام می شود.

تجمیع زون های جدید اکتشافی استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، سبب تسریع در فرایند جذب سرمایه توسط ایمیدرو می شود. این سازمان اکنون در انتظار ارایه پیشنهادات است.

به گزارش دنیای معدن، ایمیدرو در راستای وظایف توسعه ای، توجه به مناطق کم برخوردار و فعال سازی توانمندی معادن کوچک، ، پیگیر ارایه و جمع بندی نظرات مسوولان سازمان های صمت سیستان و بلوچستان و همچنین خراسان جنوبی است تا هر چه سریعتر فرایند جذب سرمایه گذار را آغاز کند.

زون های شناسایی در مقیاس معادن کوچک هستند اما با در نظر گرفتن دو پروانه اکتشافی ناحیه بَزمان که از سازمان زمین شناسی به ایمیدرو منتقل شده، می توان یک بلوک اکتشافی ایجاد کرد تا مقیاس سرمایه گذاری و احداث کارخانه های فراوری طلا افزایش یابد.

اخیرا ایمیدرو به مسوولان آن دو استان اعلام کرده که در مَلوند امکان سرمایه گذاری برای ذخایر سنگ مرمر نیز وجود دارد که در صورت بلوک بندی این زون ها و ارایه بسته سرمایه گذاری، اقدامات بعدی آغاز می شود.

در این میان زون مَلوند مستعد ایجاد 4 بلوک اکتشافی برای حوزه سرب و روی و حتی سنگ مرمر است به طوری که با اعلام بسته پیشنهادی مربوطه، زمینه فعالیت های جدید ایمیدرو در آن مناطق فراهم شود.

اخیرا جلسات و مکاتباتی با مدیران سازمان های صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان انجام و مقرر شده با اعلام تجمیع زون های اکتشافی و حتی با ارایه پیشنهادهای جدیدتری از طرف آن استان ها، فعالیت جدید ایمیدرو آغاز شود.

طبق توافق اولیه قرار بود مسوولان دو استان یاد شده تا آخر تیر ماه پیشنهادهای خود را در زمینه تجمیع زون ها و ایجاد بلوک های اکتشافی اعلام کنند اما هنوز اطلاعاتی ارایه نشده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا