در اختیار‌گیری بیش از ۴۸ هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی در کشور

در اختیار‌گیری بیش از ۴۸ هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی در کشور

دنیای معدن -تاکنون موافقت ۴۸ هزار و ۵۶۰ کیلومتر مربع پهنه اکتشافی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اخذ شده است.

به گزارش دنیای معدن، حسام مقدم‌علی، معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو، با بیان این مطلب گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران طی فعالیت‌های اکتشافی خود تاکنون موفق به اخذ و تبادل تفاهم‌نامه در ۴۸ هزار و ۵۶۰ کیلومتر مربع پهنه اکتشافی شده که مقدار ۳۷ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع خاتمه یافته و با توجه به برنامه‌ریزی اخذ پهنه‌های جدید در سال ۹۷ به مساحت ۳۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع در دست اقدام است.

وی افزود: مطالعه تعداد ۵۱ هدف اصلی جهت اخذ پروانه اکتشاف جدید حاصل از پهنه‌های خاتمه یافته نیز در دستور کار قرار دارد. مقدم علی تصریح کرد: در مجموع ۶۸۰ هزار متر حفاری در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۶ انجام شده و از این میزان، ۲۷۰ هزارمتر حفاری مغزه‌گیری طی بازه ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ به انجام رسیده است.

معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: از کل حفاری انجام شده در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۶رقم ۲۸ درصد مرتبط با اکتشاف زغال‌سنگ و مابقی به حوزه‌های فلزی (سنگ‌آهن و پلی‌متال) است و در حال حاضر گزارش‌های نهایی فعالیت اکتشافی جدید به سازمان صمت استان‌ها و یا ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت صدور گواهی کشف جدید یا ارتقای ذخیره گواهی کشف فعلی ارسال شده است. وی با اشاره به عملکرد مدیریت بهره‌برداری در سال ۹۶ گفت: تا پایان سال ۹۶ برنامه تولید ۶۶۵ هزار تن خاک سرب و روی را داشتیم که این عدد به ۸۶۳ هزار و ۵۰۰ تن ارتقا یافت، همچنین در این مدت برنامه تولید ۳۰۰ کیلوگرم طلا به ۶۰۲ کیلوگرم افزایش یافت. مقدم علی در ادامه افزود: برنامه تولید کنسانتره سرب نخلک در سال گذشته ۱۵۰۰ تن بود که تا پایان سال ۹۶ این عدد به ۳۸۰۰ تن رسید.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا