ظهر امروز و در نمایشگاه الکامپ صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه میان سازمان بورس و فن آوری اطلاعات ایران

امضای تفاهم نامه میان سازمان بورس و فن آوری اطلاعات ایران

صبح امروز هشتم مردادماه، دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مسعود سرائیان، رئیس سازمان فن آوری اطلاعات ایران، در جریان بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ97)، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 
 

صبح امروز هشتم مردادماه، دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مسعود سرائیان، رئیس سازمان فن آوری اطلاعات ایران، در جریان بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ97)، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: امضای این تفاهم نامه مقدمه ای برای توسعه زیر ساخت های حوزه فن آوری اطلاعات بازار سرمایه است.

دبیر شورایعالی بورس به مهمترین دستاوردهای این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: نگه داری و ذخیره سازی داده های سازمان بورس، تبادل سریع و کارآمد اطلاعات بین ارکان بازار سرمایه و افزیش امنیت اطلاعات از مهمترین دستاوردهای امضای این تفاهم نامه است.

دکتر محمدی، همکاری مشترک سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان فن آوری اطلاعات را محصول این تفاهم نامه دانست و ادامه داد : توسعه نرم افزارها، تولید اپلیکیشن ها، و گیمیفیکشن از دیگر مزایای آغاز این همکاری است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش در حوزه فن آوری اطلاعات از دیگر محور های این تفاهم نامه است، تاکید کرد: بر اساس قانون، اجرای اقدامات مبتنی بر فن آوری اطلاعات باید از بستر سازمان فناوری اطلاعات عملیاتی شود .

 

افزایش شفافیت با ورود فناوری اطلاعات به اقتصاد

در ادامه این مراسم مسعود سراییان، رییس سازمان فن آوری اطلاعات ایران، ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه ابراز داشت: امروز فن آوری اطلاعات به همه حوزه ها به ویژه اقتصاد وارد شده و با ورود آن شفافیت و سرعت امور افزایش داشته است. 

وی با قدردانی از دکتر محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، تاکید کرد: امضای این تفاهم نامه منشا افزایش اعتماد فعالین بازار سرمایه و توسعه این حوزه مهم اقتصادی است.

سراییان به محور های اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: با این تفاهم نامه سازمان بورس و سازمان فن آوری اطلاعات به هم متصل شدند و محصول آن تبادل شفاف و سریع اطلاعات است.

رییس سازمان فن آوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: اکنون حدود ۱۰میلیون کد سهامداری صادر شده و ۴۵ میلیون نفر نیز از سهام عدالت برخوردار هستند. در واقع بازار سرمایه حدود ۵۰ میلیون مخاطب دارد و تنها با استفاده از فن آوری اطلاعات می توان به نیاز آنها پاسخ داد.

وی به محور دوم اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه زیر ساخت های نوین و همچنین ابزار های جدیدی همچون بلک چین در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار می گیرد.  

سراییان محور سوم را توسعه کسب و کار حوزه مالی و فین تک ها دانست و تصریح کرد: این تفاهم نامه مسیر همواری برای توسعه کسب و کارهای حوزه فن آوری اطلاعات است.

رییس سازمان فن آوری اطلاعات ایران امنیت را محور چهارم دانست و تاکید کرد: با این تفاهم نامه امنیت داده ها و اطلاعات بازار سرمایه در مواجهه با حمله های درونی و بیرونی تضمین می شود و این اطمینان را می دهیم امنیت زیر ساخت های حوزه فن آوری اطلاعات بازار سرمایه به حداکثر برسد.

وی آخرین محور را انتقال تجربیات طرفین دانست و گفت: تبادل اطلاعات و دانش میان دو سازمان توسعه در حوزه فن آوری اقتصادی را سرعت می بخشد و نوید بخش فصل جدید فن آوری در بازار سرمایه است.

 
                      این خبر تکمیل می شود...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا