ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در چابهار کلنگ زنی شد

ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در چابهار کلنگ زنی شد

گروه معادن - بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه موادمعدنی سبز کشور امروز/پنجشنبه/ با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، شماری از مدیران محلی و فعالان اقتصادی در بندر چابهار کلنگ زنی شد.

به گزارش ماین نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه این مراسم  اظهار داشت: ترمینال تمام مکانیزه موادمعدنی سبز در خصوص تخلیه و بارگیری مواد معدنی در زمینی به مساحت 13 هکتار ساخته می شود.

محمد راستاد افزود: ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری این ترمینال 15 میلیون تن انواع مواد معدنی است.

وی بیان کرد: این طرح زمینه اشتغال 75 نفر به صورت مستقیم و 175 نفر بصورت غیر مستقیم را فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای ساخت بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه موادمعدنی سبز کشور 280 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی (شرکت توسعه تجارت زندگی)انجام شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات خوب دولت و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار برای تکمیل و افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شده که این امر نقش بسزایی در توسعه سواحل مکران دارد.

علاوه بر کلنگ زنی این طرح، چهار قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان در زمینه ساخت مخازن فرآورده های نفتی، جمع آوری مواد زائد کشتی ها، ساخت مخازن نگهداری LPG و ساخت انبار چند منظوره به امضا رسید.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح های سرمایه گذاری به بندر چابهار سفر کرده اند.

معاونان وزیر راه و شهرسازی و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه چهارشنبه شب در فرودگاه کنارک مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا