رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تاکید کرد:

لزوم حمایت جدی دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی معدن

لزوم حمایت جدی دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی معدن

گروه معادن >سنگ آهن - اکبریان گفت: اگر دولت این بستر را فراهم کند بخش خصوصی مشکلات را شناسایی کرده و با حضور و سرمایه و تکنیک خود خلأ ها را پر خواهد کرد.

به گزارش ماین نیوز، اکبریان  اظهار داشت: هیچ کس نیست که بخواهد در بخش معدن فعالیت کند و از ارزش افزوده گریزان باشد.

وی افزود: بخش معدن به خودی خود ماده ای را تولید می کند که به لحاظ وزنی ارزش زیادی ندارد این باید در فرآوری های بعدی و در صنایع پایین دستی به فلز و آهن و ورق تبدیل شود.

رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: باید میزان مصرف فولادی در کشور و توان ما برای صادرات محصولات فولادی بررسی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات فولادی ما تحریم هستند و نمی توانیم صادر کنیم ما در سال 96 تقریبا 18.5 میلیون تن تولید فولاد داشتیم در صورتی که ظرفیت تولید فولاد ما 30 میلیون تن است.

اکبریان تاکید کرد: مسئولان باید به روز تصمیم بگیرند اگر من به جای دولت بودم هر گونه امکاناتی را برای تمامی سبد کالای تمام اجزای زنجیره ارزش فولاد فراهم می کردم تا هر کسی که در هر نقطه ای درآمد ایجاد کرده و ارز وارد کشور می کند از او حمایت کنیم اما رویه ای که ما در این چند ماه شاهد بودیم متاسفانه برعکس بوده است.

رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران مطرح کرد: بالاترین ارزش افزوده از کوه تا فولاد یکی مربوط به اکتشاف است و دیگری فرآوری به ویژه فرآوری ثانویه است که در ایران به تدریج در حال باب شدن می باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: اگر بتوانیم وضعیت بخش فرآوری در زنجیره فولاد را با بازار متناسب کنیم و سرمایه گذار ما هم بداند که بازار فروش دارد وضعیت بهتر از این خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران اضافه کرد: از حدود 80 میلیون تن تولید سنگ آهن در کشور 21 میلیون تن آن صادر می شود.

اکبریان در پایان این برنامه اظهار داشت: بخش فرآوری در کشور در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و ما این پیشرفت را مدیون سرمایه گذار های بخش خصوصی هستیم. اگر دولت این بستر را فراهم کند بخش خصوصی مشکلات را شناسایی کرده و با حضور و سرمایه و تکنیک خود خلأ ها را پر خواهد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا