فولاد چابهار ۱۸ ماه دیگر وارد مدار تولید می‌شود

فولاد چابهار ۱۸ ماه دیگر وارد مدار تولید می‌شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با بازشدن ال سی تامین اعتبار مجتمع فولاد چابهار از هفته آینده؛ این مجتمع ۱۸ ماه آینده وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: مجتمع فولاد چابهار در راستای توجه ویژه ملی به سواحل مکران و استقرار صنایع آب بر در نزدیکی سواحل با ظرفیت نهایی ۳.۲ میلیون‎تن فولاد در منطقه آزاد چابهار درحال ساخت است.

وی افزود:۱۱۲ میلیون یورو از سوی صندوق توسعه ملی برای فولاد چابهار خط اعتباری اختصاص یافته که مراحل تخصیص ۹۰ میلیون یورو از این اعتبار در مرحله اول از طریق یک خط اعتباری آلمانی هفته آینده نهایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: کوره چهارهزار و پانصد تنی مجتمع فولاد به‌طول ۱۰۵ متر به‌طور کامل ساخته شده و درحال انتقال است؛ با همین پیشرفت کار و باز شدن خط اعتباری، پیش‌بینی می‌شود مجتمع فولاد مکران چابهار ۱۸ ماه آینده به تولید برسد.

کردی ادامه داد: در فاز اول ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی برای مجتمع فولاد چابهار در نظر گرفته شده است و میزان تولید در فاز دوم نیز به همین میزان است؛ در مجموع ۳.۲ میلیون تن فولاد برای این مجتمع پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در اسناد بالادستی ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد برای سواحل مکران و عمدتا در چابهار و منطقه آزاد پیش‌بینی شده که مذاکرات برای استقرار صنایع فولادی داخلی و خارجی علاوه‌بر مجتمع فولاد مکران ادامه دارد.

کردی درباره واردات و صادرات مجتمع فولاد چابهار نیز گفت: در فاز اول فولاد مکران سالانه بیش‌از ۱.۶ میلیون‌تن آهن اسفنجی تولید می‎شود و بیش‌از دو میلیون‌تن نیز سنگ آهن، گندله و مواد اولیه وارد مجتمع می‌شود؛ برای این واردات و صادرات، با سازمان بنادر برای اختصاص یک اسکله مجزا برای پهلوگیری کشتی‌های مجتمع فولاد چابهار مذاکره شده است.

وی افزود: اسکله شماره ۵ شهید بهشتی برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ فولادی با ظرفیت بیش‌از ۱۰۰ هزارتن، اصطلاحا پانامکس اختصاص یافته و ترمینال معدنی بندر شهید بهشتی نیز که بزرگ‌ترین ترمینال تمام مکانیزه معنی کشور است با بیش‌از ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار درحال ساخت است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا