زنجیره فولاد کردستان پنج هزار و 700 شغل ایجاد می کند

زنجیره فولاد کردستان پنج هزار و 700 شغل ایجاد می کند

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان گفت: سه طرح تکمیلی زنجیره فولاد در این استان با سرمایه گذاری ایمیدرو و بخش خصوصی در دست اجراست که برای پنج هزار و 700 نفر شغل ایجاد می کند.

محمدرضا احمدی روز چهارشنبه اظهار داشت: هم اکنون احداث طرح های تولید گندله آهن و آهن اسفنجی شرکت صبا نور در بیجار و شرکت صنایع فولاد کردستان در قروه با سرمایه گذاری 6 هزا میلیارد ریالی از سوی ایمیدرو و تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد گستر الماس در سقز با سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد ریالی سرمایه گذار خارجی در دستور کار است.


وی با بیان اینکه این طرح ها در ادامه برنامه تکمیل زنجیره صنعت فولاد کردستان و استراتژی توجه به مناطق کم برخوردار احداث می شود، افزود: در شهرستان بیجار واحد یک میلیون تنی گندله توسط شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و یک واحد 800 هزار تنی آهن اسفنجی توسط شرکت صنایع فولاد کردستان ساخته می شود.


مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان تاکید کرد: احداث یک واحد آهن اسفنجی توسط شرکت صنایع فولاد کردستان در منطقه قروه به منظور تکمیل ظرفیت آهن اسفنجی تا سقف یک میلیون و 600 هزار تن از دیگر اقدامات مورد توجه برای تکمیل زنجیره تولید فولاد استان است.


وی یادآور شد: عملیات اجرایی طرح گندله صبانور از اوایل پاییز با مدت زمان اجرای 24 ماهه آغاز می شود و عملیات اجرایی 2 طرح آهن اسفنجی نیز به محض انتخاب پیمانکار با برنامه زمان بندی اجرای 36 ماهه شروع می شود.


احمدی اضافه کرد: ایمیدرو در شرکت صنایع فولاد کردستان سهم 44 درصدی، شرکت های توسعه معدنی و صنعتی صبانور سهم 20 درصد، شرکت توسعه و تجهیز معادن امداد سهم 20 درصد و کیمیا معادن سپاهان سهم 16 درصد در شرکت فولاد کردستان را دارند.


به گزارش ایرنا، پیش از این نیز در سال 95 دو واحد کنسانتره به ظرفیت مجموع یک میلیون 300 هزار تن توسط بخش خصوصی، در این استان راه اندازی شده است.
کارخانه های تولید گندله آهن شرکت صبا نور در بیجار و شرکت صنایع فولاد کردستان در قروه با سرمایه گذاری داخلی و تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد گستر الماس سقز با سرمایه گذاری خارجی واحدهای صنعتی هستند که عملیات اجرایی آنها روز پنجشنبه 28 تیر ماه در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.


این کارخانه ها به ظرفیت تولید سالانه حدود سه میلیون و 400 هزار تن احداث و پیش بینی می شود پس از بهره برداری از فروش خام حدود سه میلیون و 400 هزار تن مواد معدنی جلوگیری شود.
از نظر ذخایر معدنی کردستان دارای 620 میلیون تن ذخایر معدنی است و هم اکنون 384 معدن در این استان با یک هزار و 940 نفر اشتغالزایی دارای پروانه بهره برداری هستند.
ظرفیت اسمی استخراج معادن کردستان سالانه 19 میلیون تن است اما فقط 6 میلیون تن از این میزان استخراج می شود.


وجود 18 گونه ماده معدنی در استان از جمله انواع سنگ های تزئینی، پلی متال، طلا و سنگ آهن، باریت و پوکه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کردستان وجود دارد.
استان کردستان دارای 20 معدن سنگ آهن است که 74 میلیون تن از 2 میلیارد و 800 میلیون تن از ذخیره قطعی معادن کشور را در خود جای داده است.


سهم کردستان از ذخیره قطعی 48 هزار میلیون تُنی معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمی کشور سه درصد است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا