با انتشار صورت های مالی جدید؛

عملکرد ۹ ماهه پارسان بررسی شد / دلایل تعدیل مثبت

عملکرد ۹ ماهه پارسان بررسی شد / دلایل تعدیل مثبت

بررسی صورت های مالی این شرکت از افزایش ۲۲ درصدی سودانباشته پایان دوره خبر می دهد.

 

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در گزارش ۹ ماهه به ازای هر سهم ۳۴۸ ریال سود شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، پارسان اطلاعات و صورت های مالی میاندوره ای ۹ ماهه منتهی به پایان خرداد امسال را با شناسایی سود ۳۴۸ ریالی منتشر کرد.

این شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۲۹۱ ریال سود ساخته بود که در گزارش امسال با ۲۰ درصد رشد مواجه شد. همچنین پارسان در پایان دوره ۱۲ ماهه گذشته سود ۵۴۱ ریالی برای هر سهم ساخت.

بررسی صورت های مالی این شرکت از افزایش ۲۲ درصدی سودانباشته پایان دوره خبر می دهد.

همچنین سود سهام، درآمد سود تضمین شده و درآمدهای عملیاتی در این مدت افزایش داشته اما سود فروش سرمایه گذاری ها افت کرده است.

از دیگر سطرهای صعودی در صورت مالی این شرکت سود خالص با افزایش ۲۰ درصدی است.

آخرین وضعیت پرتفوی

صورت وضعیت پرتفوی شرکت های پذیرفته شده در بورس پارسان نشان می دهد که در ابتدای سال مالی منتهی به پایان شهریور ۹۷ این مجموعه تعدای از سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی را در سبد سهام خود با بهای تمام شده ۴۰ هزار و ۵۶۲ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال داشت. ارزش بازار این سهام در ابتدای دوره ۸۴ هزار و ۵۴ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال بود اما در پایان خردادماه و با گذشت ۹ ماه از سال مالی پارسان بهای تمام شده سهام بورسی پرتفوی این شرکت ۸۸۸ میلیارد ریال و ارزش بازاری اش بیش از ۳۳ هزار میلیون ریال کاهش یافته است.

در این مدت پارسان سهام ۳ شرکت پتروشیمی و یک پالایشی را با بهای تمام شده ۵۹۱ میلیارد و ۷ میلیون ریال خریداری کرد. همچنین سهام چند شرکت بورسی را به مبلغ یک هزار و ۷۷۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال واگذار کرد که از این محل توانست یک هزار و ۶۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال سود شناسایی کند.

سابقه معاملاتی

سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با نماد پارسان در بازار اول تابلوی اصلی بورس معامله می شود. معاملات این سهم در اکثر روزهای تیرماه منفی و متعادل بوده است  اما رشد قیمت حداکثری در سه روز معاملاتی و بالای یک درصد در دو روز معاملاتی باعث شد قیمت سهم در این مدت اندکی رشد کند و از ۲۵۴ ریال ابتدای ماه به حدود ۲۵۹ تومان در پایان معاملات دیروز رسید.

بررسی تغییر مالکیت سهم نشان می دهد که در اکثر روزهای ماه گذشته ، حقیقی ها فروشنده بوده و حقوقی ها از سهم حمایت کردند.

خبر مهم تعدیل مثبت

این شرکت روز گذشته نیز خبر از تعدیل مثبت سود خالص پیش بینی شده داد. به این ترتیب که سود خالص را از ۱۵ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال به ۱۸ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال افزایش داد. پارسان علت این رشد سود را افزایش سود تقسیمی شرکت های پتروشیمی پارس و زاگرس نسبت به پیش بینی قبلی و کاهش پیش بینی سود فروش سرمایه گذاری ها اعلام کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا