ثبات نسبی قیمت نفت و افت طلای زرد در نخستین روز معاملاتی

ثبات نسبی قیمت نفت و افت طلای زرد در نخستین روز معاملاتی

قیمت نفت در نخستین روز کاری هفته در پی نگرانی از کاهش میزان تولیدات و افزایش نگرانی ها برای کاهش رشد اقتصادی در دنیا، با افزایش قیمت همراه شد.

با اتمام نشست یک هفته ای مقامات گروه 20 در بوینس آیرس و تلاش برای کاهش تنش های ژئوپولتیکی و تجاری، پایداری نسبی قیمت نفت در نخستین روز معاملاتی هفته به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، قیمت نفت در نخستین روز کاری هفته در پی نگرانی از کاهش میزان تولیدات و افزایش نگرانی ها برای کاهش رشد اقتصادی در دنیا، با ثبات نسبی قیمت همراه شد.

در این بین، نتیجه نشست یک هفته ای مقامات اقتصادی جهان در بوینس آیرس بیانیه ای بود که بر اساس آن، دولتمردان را به ایجاد صلح تجاری و ژئوپولتیکی دعوت می کرد.

در این بیانیه آمده است: ریسک های طولانی مدت و میان مدت در جهان رو به فزونی گذاشته است و به نظر می رسد گفت و گوهای بیشتری برای جلوگیری از تنش های تجاری لازم است تا بتوان از این طریق رشد اقتصادی را در جهان ایجاد کنیم.

به این ترتیب، قیمت نفت برنت دریای شمال در نخستین روز معاملاتی هفته با افزایش 0.8 درصدی همراه شد و هر بشکه از این کالا معادل 73 دلار و 67 سنت معامله شد.

قیمت نفت وست تگزاس نیز با رشد 0.5 درصدی مواجه شد و هر بشکه از آن معادل 68 دلار و 61 سنت داد و ستد شد.

در بازار جهانی طلا، قیمت این کالا با افت 0.1 درصدی مواجه شد و هر اونس یک هزار و 228 دلار معامله شد.

در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 54 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 159 دلار مبادله شد.

هر تن سرب دو هزار و 143 دلار و هر تن نیکل 13 هزار و 525 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 19 هزار و 505 دلار رسید و  هر تن روی دو هزار و 592 دلار مبادله شد. 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا