رشد دسته جمعی متغیرها در معاملات آخرین روز تیر ثبت شد

لبخند گرم بورس به مرداد

لبخند گرم بورس به مرداد

در بازار آخرین روز تیرماه سرمایه گذاران بورسی بیش از ۳ میلیارد و ۳۴۴ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بود. حجم معاملات نسبت به دیروز ۷۰ درصد و ارزش معاملات نزدیک به ۵۰۰ درصد رشد کرده است.

در داد وستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشد ۵۳۵ واحدی به کار خود پایان داد و به استقبال مرداد ماه رفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) در معاملات امروز بورس شاخص کل تحت تاثیر معاملات مثبت نمادهای فلزی و معدنی ۵۳۵ واحد بالا رفت و در رقم ۱۰۸ هزار و ۸۳۰ واحد ایستاد.

با توجه به رشد ۵۱۸ واحدی این متغیر در روز گذشته ، بیش از یک درصد در این دو روز به ارزش بورس افزوده شده است.

رشد حجم و ارزش معاملات

در بازار آخرین روز تیرماه سرمایه گذاران بورسی بیش از ۳ میلیارد و ۳۴۴ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بود. حجم معاملات نسبت به دیروز ۷۰ درصد و ارزش معاملات نزدیک به ۵۰۰ درصد رشد کرده است.

سرمایه گذاری غدیر با معامله بلوکی ۲۸۵ میلیون سهمی و ملی مس با معامله ۱۳۱ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات را داشتند. سرمایه گذاری سایپا،حق تقدم لیزینگ رایان سایپا، زامیاد، گروه بهمن و سرمایه گذاری رنا نیز امروز با حجم معاملاتی بالغ بر ۵۰ میلیون سهم مواجه بودند.

همچنین اوراق صکوک سایپا با معامله ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشت.

اوراق صکوک خودرو نیز با ارزش معاملاتی ۹۹۵ میلیارد ریالی در رتبه دوم بیشترین ارزش معاملات قرار داشت.

سرمایه گذاری غدیر با معامله بلوکی، ملی مس، واحدهای صندوق امین یکم،فولاد کاوه جنوب کیش و سایپا آذین در جدول بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین ارزش در اختیار دو اوراق بدهی

امروز معاملات دو اوراق بدهی سایپا و خودرو در مجموع به ارزش حدود ۴ هزار و۹۰۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

آمار معاملات

نماگر بازار امروز ۵۳۵ واحد بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۳۴ واحد رشد کرد و شاخص بازار اول و دوم هرکدام ۵۱۱ واحد بالا رفتند.

امروز همه هفت شاخص های منتخب بورس صعودی بودند. نمادهای ملی مس، چادرملو، فولاد خراسان، گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات و فولاد خوزستان امروز بیشترین تاثیر را در رشد شاخص و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشت.

سایپا آذین، ملی مس، چادرملو، پرداخت الکترونیک سامان کیش و زامیاد امروز پربیندده ترین نمادهای بازار بودند که با رشد قیمت مواجه شدند.

عملکرد صنایع

بررسی عملکرد صنایع بورسی از برتری گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی با بیشترین ارزش معاملات خبر داد.

همچنین شاخص های صنعتی لاستیک، کانه فلزی و فلزات اساسی با بیشترین رشد نسبت به سایر صنایع ، بازدهی مثبتی را برای سرمایه گذاران این گروه به همراه داشتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ملی مس، سپنتا، داروسازی فارابی، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، فولاد خراسان، فرآورده های نسوز آذر و گروه صنعتی بارز بود.

در مقابل نمادهای پتروشیمی شیراز، صنعتی بهشهر، صنایع شیمیایی فارس، ریخته گری تراکتورسازی ایران، تولیدی شهید قندی، سرمایه گذاری ساختمان ایران و نیروکلر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

خرید وفروش ها

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید سهام ملی مس، صنایع شیمیایی سینا، اوراق صکوک مخابرات، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و امین یکم یبشترین تقاضا را داشتند. حجم تقاضا در این نمادها به بیش از ۴۰ میلیون برگه می رسد.

همچنین بیشترین عرضه ها در اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک گل گهر، سهام بورس اوراق بهادار، واحدهای صندوق کیان و حق تقدم لیزینگ رایان سایپا ثبت شد. بیشترین حجم عرضه در نماد حق اقدم لیزینگ رایان سایپا با صف فروش بیش از ۲۰ میلیون سهم بود.

تغییر مالیک حقیقی و حقوقی

به گزارش مدیریت فناوری بورس تهران عملکرد حقیقی و حقوقی بازار امروز حاکی از خرید ۵ هزار و ۸۱۸ میلیون دارایی مالی توسط حقوقی ها و یک هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال توسط حقیقی ها بود.

همچنین حقوقی ها امروز ۶ هزار و ۱۵۶ میلیون ریال سهم فروختند و حقیقی ها نیز یک هزار و ۳۶۷ میلیون ریال دارایی مالی را به فروش رساندند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا