همزمان با سومین روز صعود آیفکس؛

ارزش معاملات فرابورس به بیش از 5 هزار میلیارد ریال رسید

ارزش معاملات فرابورس به بیش از 5 هزار میلیارد ریال رسید

روز جاری 127 میلیون ورقه به ارزش 5 هزار و 53 میلیارد ریال در بازارهای نُه‌گانه فرابورس دست به دست شد که این میزان از جابه‌جایی سهام و اوراق بهادار در بیش از 22 هزار دفعه رقم خورد.

دادوستدهای فرابورس ایران در آخرین روز از تیرماه 1397 با تداوم رشد شاخص کل در حدود 0.7 درصد، کاهش 34 درصدی حجم معاملات در مقابل افزایش 129 درصدی ارزش دادوستدها پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، روز جاری 127 میلیون ورقه به ارزش 5 هزار و 53 میلیارد ریال در بازارهای نُه‌گانه فرابورس دست به دست شد که این میزان از جابه‌جایی سهام و اوراق بهادار در بیش از 22 هزار دفعه رقم خورد.

شاخص کل فرابورس نیز برای سومین روز متوالی رشد کرد و با افزایش بیش از 8 واحدی معادل 0.7 درصد در پله یک هزار و 222 واحدی ایستاد. رصد نمادهای اثرگذار بر آیفکس در معاملات امروز حاکی از آن است نمادهایی از گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی‌ها بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر داشتند. بدین ترتیب نمادهای «هرمز»، «ارفع»، «زاگرس»، «میدکو»، «شپاس» و «خراسان» تا سطح حداکثر 3 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس داشتند.

معاملات دو بازار اول و دوم فرابورس نیز امروز به تغییر مالکیت 76 میلیون سهم به ارزش 225 میلیارد ریال انجامید و نمادهای «دی» و «ارفع» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گفتند.

سهامداران بازار پایه نیز 39 میلیون سهم را به ارزش 74.5 میلیارد ریال میان خود در سه تابلو این بازار دست به دست کردند.

در بازار سهام فرابورس روز جاری شاهد توقف برخی نمادها در زمان بازار بودیم به این ترتیب نمادهای «شرانل» و «وسبحان» به علت اطلاعات با اهمیت متوقف شدند.

در عین حال مدیریت عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران در پیام ناظر اعلام کرد؛ معاملات امروز سهام در نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز «اعتلا»، شرکت دامداری تلیسه نمونه «تلیسه» و حق تقدم شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار «کمرجانح» مورد تایید قرار نگرفت. این مدیریت همچنین خبر داد مطابق با اطلاعیه منتشر شده در تارنمای کدال، به علت عدم رعایت معیارهای پذیرش یا الزامات افشا توسط شرکت بانک گردشگری، نماد معاملاتی این بانک یعنی «وگردش» تعلیق شد.

در بازار امروز یکشنبه، شاهد خرید و فروش بیش از 4 میلیون ورقه بدهی به ارزش 4 هزار و 569 میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس بودیم.

در همین حال تابلو اوراق تسهیلات مسکن 72 هزار ورقه تسه به ارزش حدود 49 میلیارد ریال توسط خریداران و فروشندگان این اوراق دست به دست شد. قیمت این اوراق امروز در بازه 588 هزار تا 688 هزار ریال در نوسان بود.

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا