فولادسازان سال خوبی در پیش دارند

فولادسازان سال خوبی در پیش دارند

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: سال ۱۳۹۷سال خوبی برای تولیدکنندگان آهن و فولاد کشور خواهد بود. اسدالله فرشاد با اشاره به اینکه ۱۳۹۶ نیز سال خوبی برای زنجیره فولاد ایران بود افزود: امسال عزم همه تولیدکنندگان بر افزایش تولید و بهره‌وری است. همچنین فولادسازان تلاش خواهند کرد شاخصهای بهرهوری نیروی انسانی و تولید را بالا ببرند. با وجود تحریمهای تمام عیار در زمینههایی مانند الکترود گرافیتی، تامین قطعات پیشرفته فولادی برای ریختهگری مداوم، برخی فروآلیاژها، برخی روغنهای ویژه، برخی تجهیزات ابزار دقیق و تامین قطعات فولادسازان ایران همچنان به روند پیشرفت خود ادامه خواهند داد. وی تصریح کرد: برای احداث مجتمعهای بزرگ در حاشیه خلیجفارس و بهعنوان مثال مجموعه مکران، سهامداران فولاد قشم در حال تلاش هستند چون ابعاد این سرمایهگذاری سنگین است و داشتن اهلیت برای سرمایهگذاران بسیار مهم است. مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان درباره روند پیشرفت مجموعه چادرملو از سال ۱۳۹۲ تاکنون تصریح کرد: مجموعه سهامداران و کنسرسیومهایی که با خانواده چادرملو در حال کار هستند در حال حاضر با سال ۱۳۹۲ اصلا قابل مقایسه نیست. آن زمان فقط بحث گندله و سنگ آهن بود اما با سرمایهگذاری سنگین انجام شده طی سالهای گذشته و پروژههای به بهرهبرداری رسیده چادرملو وارد حوزه فولادسازی نیز شد و ارزش داراییهای چادرملو فوقالعاده افزایش یافت. در همین مدت شاهد بهبود شاخص توسعه مستمر و پایدار، افزایش تولید و رشد سود در چادرملو بودیم. تکمیل زنجیره ارزش نیز در این شرکت محقق شد. وی درباره آخرین وضعیت آهن و فولاد غدیر ایرانیان هم گفت: طرح افزایش ظرفیت را در دست اقدام داریم و فاز یک فولادسازی فولاد شاهرود در همین راستا راهاندازی شد. درخصوص گندلهسازی بهاباد کار مهندسی تمام شده و ساخت داخل برخی اقلام و کارهای ساختمانی شروع شده است.

همچنین فولادسازان تلاش خواهند کرد شاخص‌های بهره‌وری نیروی انسانی و تولید را بالا ببرند‌. با وجود تحریم‌های تمام عیار در زمینه‌هایی مانند الکترود گرافیتی، تامین قطعات پیشرفته فولادی برای ریخته‌گری مداوم، برخی فروآلیاژها، برخی روغن‌های ویژه، برخی تجهیزات ابزار دقیق و تامین قطعات فولادسازان ایران همچنان به روند پیشرفت خود ادامه خواهند داد. وی تصریح کرد: برای احداث مجتمع‌های بزرگ در حاشیه خلیج‌فارس و به‌عنوان مثال مجموعه مکران، سهامداران فولاد قشم در حال تلاش هستند چون ابعاد این سرمایه‌گذاری سنگین است و داشتن اهلیت برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان درباره روند پیشرفت مجموعه چادرملو از سال ۱۳۹۲ تاکنون تصریح کرد: مجموعه سهامداران و کنسرسیوم‌هایی که با خانواده چادرملو در حال کار هستند در حال حاضر با سال ۱۳۹۲ اصلا قابل مقایسه نیست.

آن زمان فقط بحث گندله و سنگ آهن بود اما با سرمایه‌گذاری سنگین انجام شده طی سال‎های گذشته و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده چادرملو وارد حوزه فولادسازی نیز شد و ارزش دارایی‌های چادرملو فوق‌العاده افزایش یافت. در همین مدت شاهد بهبود شاخص توسعه مستمر و پایدار، افزایش تولید و رشد سود در چادرملو بودیم. تکمیل زنجیره ارزش نیز در این شرکت محقق شد.  وی درباره آخرین وضعیت آهن و فولاد غدیر ایرانیان هم گفت: طرح افزایش ظرفیت را در دست اقدام داریم و فاز یک فولادسازی فولاد شاهرود در همین راستا راه‌اندازی شد. درخصوص گندله‌سازی بهاباد کار مهندسی تمام شده و ساخت داخل برخی اقلام و کارهای ساختمانی شروع شده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا