ایران و روسیه دو سند همکاری زمین شناسی امضا کردند

ایران و روسیه دو سند همکاری زمین شناسی امضا کردند

گروه اكتشاف و زمين شناسي - سازمان زمین شناسی ایران و شرکت سهامی زمین شناسی روسیه در سن پترزبورگ دو سند همکاری امضا کردند.

به گزارش ماین نیوز، برنامه اکتشاف برای قرارداد اجرای امور اکتشاف دریایی در بخش ایرانی دریای خزر و اجرای تحقیقات ایروژئوفیزیک در ایران دو توافقنامه ای بود که در حضور دیمیتری کوبیلکین وزیر منابع طبیعی و زیست محیطی روسیه و «راضیه لک» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدنی ایران امضا شد.

سازمان زمین شناسی روسیه در توافقنامه چهار ساله اکشتافی در خزر، قرار شده است اقدامات تحقیقاتی زلزله نگاری اجرا کند و در سند دوم نیز اجرای تحقیقات ایروژئوفیزیک در ایران پیش بینی شده است و دوره اعتبار آن 3 سال اعلام شده است.

روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، امروز در گزارشی (پیش از امضای دو سند همکاری) اعلام کرد: لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ در روسیه به سر می‌برد، مهمان سفیر ایران در روسیه بود.

در این نشست که با محوریت فعالیت‌های این سازمان با همتایان روسی انجام شد، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه ابزار امیدواری کرد که سازمان زمین‌شناسی ایران بتواند در حاشیه همایش اقتصادی سن پترزبورگ، در قالب قرارداهایی، فعالیتهای اکتشافی و زمین‌شناسی را در بعد بین‌المللی گسترش دهد.

سنایی با توجه به فضای مثبت ایجادشده میان دو کشور، خواستار پیگیری جدی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی درخصوص سرنوشت این همکاری‌ها شد و تاکید کرد که در جایگاه مقام مسئول، مذاکرات لازم با طرف روسی را جهت تسهیل امور، انجام خواهد داد.

در ادامه این نشست، راضیه لک، معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی نیز با بیان اینکه سازمان متبوعش از اسفندماه سال گذشته تاکنون، طی مذاکرات صورت گرفته با شرکت روسی «روس گئولوگیا» پیش‌نویس اجرایی تفاهم‌نامه را تکمیل کرده است، جزییات آن را به اطلاع سفیر رساند.

وی به اهمیت مسائل مورد مذاکره با طرف روس پرداخت و تاکید کرد: اهمیت مطالعات زمین‌شناسی و اکتشاف به خصوص در حوزه کاسپین جنوبی و مطالعات تحت الارضی آن بسیار زیاد بوده و متاسفانه تاکنون مطالعات شاخصی در این‌باره انجام نشده و امید است با همکاری طرف روسی، این تحقیقات کامل و سپس مورد بهره برداری کشور قرار گیرد.

در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ که با حضور کشورهای بزرگ دنیا در روسیه در حال برگزاری است، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان نماینده تخصصی کشورمان در این رویداد جهانی حضور دارد.

بیش بینی شده که در این همایش حداقل 3 سند همکاری در حوزه علوم زمین و اکتشاف به امضا رسیده و نمایندگان کشورمان امیدوارند علاوه بر روسیه با سایر کشورهای اروپایی نیز به توافقاتی دست پیدا کنند.

بیست و دومین همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ امروز با حضور نمایندگانی از بیش از 140 کشور جهان در این شهر آغاز بکار کرد.

در حاشیه این همایش اقتصادی، نشست رسانه های جهان برگزار می شود که مدیران خبرگزاری های مطرح دنیا در آن به گفت وگو و اظهار نظر می پردازند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا