خبر عدم تحویل ریل ملی به راه آهن کذب است

خبر عدم تحویل ریل ملی به راه آهن کذب است

دنیای معدن - معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن گفت: نخستین محموله ریل در خردادماه 97 با حضور مدیرعامل ذوب آهن و مدیرکل راه آهن استان اصفهان تحویل داده شد و محموله دوم نیز در حال تولید است که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه آهن، تحویل خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن،به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، احسان دشتیانه در واکنش به انتشار مصاحبه خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص عدم تحویل ریل تولید داخل به وزارتخانه مذکور اظهار کرد: خط تولید ریل ملی در آبان ماه 1395 با حضور معاون اول رئیس جمهور با قابلیت تولید انواع ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو از جمله U33 ،UIC54 و UIC60 افتتاح شد و نخستین قرارداد فروش ریل بین ذوب آهن اصفهان و شرکت راه آهن برای 40 هزار تن ریل U33 منعقد شد.

وی در ادامه افزود: نخستین محموله ریل در خردادماه سال جاری با حضور مدیرعامل ذوب آهن و مدیرکل راه آهن استان اصفهان تحویل راه آهن شد و اخبار مربوطه در رسانه ها و جراید کشور منتشر شد و محموله دوم نیز در حال تولید است که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه آهن، تحویل خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اعلام داشت: بنابراین به نظر می رسد خیرالله خادمی اطلاعات موثق و دقیقی در خصوص این موضوع دریافت نکرده باشند و این اظهار نظر ایشان جای تعجب دارد.

وی یادآور شد: همان گونه که شرکت زیرساخت و سایر خریداران ریل از شرکت های خارجی به دلیل مشخص بودن سفارش ملزم به پرداخت پیش پرداخت و تأمین ضمانت های لازم در خصوص پرداخت ارزی هستند؛ در خصوص خرید داخلی نیز همین مراحل وجود دارد.

دشتیانه متذکر شد: در حالی که شرکت زیرساخت در سال گذشته درخواست خرید ریل از ذوب آهن به صورت اعتباری و انجام تأمین مالی از طرف ذوب آهن را مطرح و علیرغم شرایط یک طرفه درخواست مذکور، ذوب آهن به این شرکت قیمت و شرایط فروش را اعلام کرد و از سال گذشته تا کنون منتظر دریافت پاسخ شرکت زیرساخت هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: این رویکرد شرکت زیرساخت در حالی است که مجموع ریل وارداتی به کشور در سال های 95 و 96 و هم زمان با بهره برداری از خط تولید ریل ملی در حدود 350 هزار تن بوده و با واردات ریل در 7 سال ماقبل آن برابری می کند و طبق اطلاعات ما انبارهای شرکت راه آهن و حتی گمرکات کشور مملو از ریل های وارداتی در این دو سال است که این موضوع با اعلام معطل بودن پروژه ها برای تأمین ریل در تناقض است.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن در خصوص کیفیت ریل های وارداتی بیان داشت: در خصوص کیفیت ریل های وارداتی نیز مباحث زیادی مطرح است که ورود سازمان های مسؤول و مقایسه شرایط کیفی ریل های تولید ذوب آهن اصفهان با ریل های وارداتی می تواند این موضوع را روشن کند.

وی خاطرنشان کرد: لازم به توضیح می دانم که شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین، معتبرترین و باکیفیت ترین تولیدکننده فولاد کشور و برند شناخته شده جهانی که با صادرات محصولات خود بر اساس بالاترین استانداردهای روز دنیا به کشورهای اروپایی این موضوع را ثابت کرده است.

دشتیانه افزود: ذوب آهن در راستای عمل به وظیفه ملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور در شرایط سخت تحریم نسبت به خرید و نصب و راه اندازی یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید ریل اقدام کرد و موفق به تولید ریل مطابق با سخت گیرانه ترین استانداردهای روز دنیا شد و آمادگی پاسخگویی به درخواست های واقعی خرید ریل با شرایط منطقی و مورد قبول طرفین را دارد.

وی در پایان گفت: به طور قطع نظر دوستانی مانند خیرالله خادمی دغدغه های مدیریتی است و امید دارم همه ما مطابق منافع ملی و مصالح کشور عزیزمان عمل کنیم و از تفکرات بخشی و حوزه ای بپرهیزیم و با به راه اندازی هیاهوی رسانه ای فضا را برای سوءاستفاده واردکنندگان ریل که قطعاً کمترین توجه را به منافع ملی دارند، مهیا نکنیم و با همدلی و همکاری شاهد پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا