رشد قیمت سهام سوآچ، امگا و تیسوت با افزایش تقاضا در آسیا

رشد قیمت سهام سوآچ، امگا و تیسوت با افزایش تقاضا در آسیا

در بازار اروپا، شرکت ساعت های لوکس سوآچ، مالک برندهای ساعت امگا و تیسوت، در پی اعلام سود بسیار چشمگیر نسبت به سه سال گذشته و رشد تقاضا در بازارهای آسیایی نسبت به 18 برند رقیب دیگر، توانست با افزایش قیمت سهام همراه شود.

پس از آنکه در آخرین ساعات معالاتی، بازار هنگ کنگ با افزایش نسبی شاخص های معاملاتی همراه شد، قیمت سهام گوشی های هوشمند ژیائومی با روند صعودی چشمگیری همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، تلاش هنگ کنگ برای افزایش شاخص ها برای بهبود نسبی و ترغیب به افزایش شاخص ها در سرزمین چین، موجب رشد قیمت سهام ژیائومی شد.

رشد 5.02 درصدی قیمت سهام ژیائومی در آخرین لحظات بازار هنگ کنگ به ثبت رسید در حالی که شاخص هنگ سنگ با افزایش 0.1 درصدی مواجه شد.

در بازارهای اروپایی، قیمت دلار با روند افزایشی همراه شد در حالی که اقتصاد آمریکا کمی با سخنان رئیس فدرال رزرو این کشور تغییر کرد و توانست با امید به آینده، افزایش نسبی شاخص ها را شاهد باشد.

جلسات معاملاتی پر نوسان در بازارهای آسیایی موجب شد بازارهای اروپا در مدار صعودی قرار بگیرند و قیمت سهام شرکت های خودروسازی به امید گفت و گوهای صلح آمیز میان اروپا و آمریکا در خصوص تعرفه های اعمالی، کمی روند صعودی را شاهد شود.

اما در بازار آمریکا، افت قیمت سهام شرکت آلفابت به دلیل جریمه پنج میلیارد دلاری اعمالی بر روی سهام گوگل به ثبت رسید. گوگل که به دلیل مشکلات پیش آمده در سیستم های عامل اندروید و سوء استفاده از این سیستم، توسط اتحادیه اروپا جریمه شد، عامل اصلی افت قیمت سهام آلفابت بود.

اما رئیس بانک مرکزی آمریکا عصر روز گذشته در کنگره آمریکا حاضر شد و گزارشی از وضعیت اقتصادی این کشور ارائه کرد. پاول در سخنان خود پیش‌بینی کرد که اقتصاد آمریکا در چند سال پیش رشد باثباتی را تجربه کند. وی همچنین از عزم بانک مرکزی برای افزایش تدریجی نرخ بهره برای جلوگیری از ایجاد فشار تورمی در اقتصاد خبر داد. در پی سخنان پاول، شاخص دلار در مسیر صعودی قرار گرفت و از مرز 95 واحد فراتر رفت. صعود ارزش دلار آمریکا در کنار عزم جدی بانک مرکزی این کشور در افزایش نرخ بهره و جلوگیری از تشدید تورم، بازار طلا را زیر فشار شدیدی قرار داد.

در بازارهای جهانی شاخص یورواستاکس رشد 0.4 درصدی داشت و شاخص آتی اس اند پی توانست با کمتر از 0.05 درصد رشد، معاملات را به پایان برساند.

در بازار اروپا، شرکت ساعت های لوکس سوآچ، مالک برندهای ساعت اومگا و تیسوت، در پی اعلام سود بسیار چشمگیر نسبت به سه سال گذشته و رشد تقاضا در بازارهای آسیایی نسبت به 18 برند رقیب دیگر، توانست با افزایش قیمت سهام همراه شود.

در بازارهای آسیایی، شاخص نیکی ژاپن با رشد 0.5 درصدی همراه شد و تاپیکس افزایش 0.3 درصدی را از آن خود کرد.

اما در بازارهای آمریکا، شاخص داوجونز 0.2 درصد مثبت شد و اس اند پی 0.4 درصد رشد یافت در حالی که نزدک نیز 0.6 درصد رشد را از آن خود کرد.

در بازار اروپا نیز روند حرکتی شاخص ها صعودی بود. شاخص یورواستاکس 0.6 درصد رشد کرد، فوتسی لندن 0.6 درصد افزایش یافت و داکس آلمان نیز 0.8 درصد روند صعودی را از آن خود کرد در حالی که کک فرانسه نیز 0.5 درصد مثبت شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا