بررسی صورت های مالی لیزینگ صنعت و معدن

مهمترین دلایل کاهش سود ولصنم

مهمترین دلایل کاهش سود ولصنم

این شرکت در اواسط ماه جاری نیز در اطلاعیه ای خبر از پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده را اعلام کرد.

 

شرکت لیزینگ صنعت و معدن در گزارش ۶ ماهه منتهی به پایان خرداد ۹۷ به ازای هر سهم ۱۰۴ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۳۶ درصدی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) شرکت سرمایه گذاری لیزینگ صنعت و معدن با انتشار گزارش های میاندوره ای ۶ ماهه منتهی به پایان خرداد ۹۷ برای سال مالی پایان آذر ماه به ازای هر سهم ۱۰۴ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی بود.

«ولصنم» در پایان سال مالی منتهی به آذرماه ۹۶ برای هر سهم ۲۴۳ ریال سود شناسایی کرد.

نگاهی به صورت های مالی

صورت های مالی این شرکت نشان می دهد که سود انباشته پایان دوره مورد بررسی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش یافت.

همچنین سود خالص پس از کسر مالیات هم ۳۶ درصد افت کرده و سود ناخالص با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شده است.درآمد ولصنم از عملیات لیزینگ هم ۵۰ درصد کم شده است.

بررسی صورت های مالی خبر از افزایش ۲۶۳ درصدی خالص درآمد (هزینه) های متفرقه در این مجموعه را می دهد.

آخرین خبرها

این شرکت در اواسط ماه جاری نیز در اطلاعیه ای خبر از پیشنهاد افزایش سرمایه هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده را اعلام و گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از  محل آورده نقدی سهامداران ،مطالبات حال شده و سود انباشته به منظور حفظ سرمایه مالی پیرو نوسانات اقتصادی اخیر و کاهش ریسک شرکت ،  فعالیت در یک مقیاس اقتصادی توجیه پذیر ،  توسعه فعالیتها و بهره گیری از فرصتهای شناسایی شده موجود در بازار ها و رشد سود آوری و تقسیم سود برای سهامداران را، منتشر کرد.

سرمایه این شرکت در حال حاضر دو هزار میلیون ریال است.

سابقه قیمتی سهم

نماد ولصنم در ماه جاری شاهد معاملاتی متعادل بود که با برتری روزهای مثبت توانست رشد قیمتی اندکی را ثبت کند. این سهم در حالی با قیمت ۱۲۰ تومان تیرماه را آغاز کرد که در معاملات روز جاری با کاهش ۴ درصدی در نرخ ۱۲۴ تومان به کار خود پایان داد. کاهش حجم فعالیت و درآمدهای صنعت لیزینگ را می توان یکی از مهمترین دلایل بی اقبالی بازار به این گروه دانست.

بررسی تغییر مالکیت سهم در ۱۸ روز کاری تیر ماه نشان دهنده عدم تمایل سرمایه گذاران حقیقی برای خرید سهم و حمایت حقوقی ها از نماد است. p/e سهم نیز ۶.۹ مرتبه است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا