عدم استقبال از دریافت سکه‌های پیش‌فروشی

عدم استقبال از دریافت سکه‌های پیش‌فروشی

اگرچه بانک مرکزی اعلام کرده که از امروز، فرآیند تحویل ۹۹۰ هزار سکه پیش‌فروش شده برای مقطع سه‌ماهه در شعب منتخب، آغاز خواهد شد، اما خریداران در تحویل سکه‌های خود محتاطانه عمل کردند.

 

از امروز(سه‌شنبه) فرآیند ارایه سکه‌های پیش‌فروش شده در مقاطع سه‌ماهه که از سوی بانک مرکزی به دلیل نوسانات نرخ در ماههای ابتدایی سال جاری صورت گرفت، آغاز شده است، اما بررسی‌های میدانی مهر حکایت از آن دارد که مردم، استقبال زیادی از تحویل‌ سکه‌های خریداری شده خود نداشته‌اند.
البته در این میان انتشار اخبار ضد و نقیض همچون دریافت مالیات از سکه‌های خریداری شده و کش و قوس‌های مرتبط با تصمیم‌گیری در مورد اخذ این مالیات از معاملات از سوی سازمان امور مالیاتی، بر تردید خریداران اضافه کرده است؛ در حالیکه بررسی‌های میدانی از شعب حکایت از آن دارد که هیچ گونه مالیاتی برای دریافت‌کنندگان سکه پیش‌بینی نشده و خریداران اصل و فیزیک سکه‌های خود را با ارایه برگه پیش‌خرید، به راحتی از بانک تحویل می‌گیرند.
از سوی دیگر، انتشار برخی اخبار مبنی بر ارایه گواهی پیش‌فروش سکه از سوی شعب بانکی به خریداران به جای فیزیک آن، نیز از جمله عواملی بود که به نظر می‌رسد تردیدهایی را در رابطه با تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده ایجاد کرده و عدم استقبال مردم از تحویل سکه را در اولین روز اجرای این طرح، رقم زده است.
در عین حال، هنوز آماری از تعداد سکه‌های تحویل داده شده به مشتریان در روز اول تحویل سکه‌های پیش‌فروشی ثبت‌نامی در مقاطع سه ماهه، منتشر نشده است.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، قرار بر این است که ۹۹۰ هزار سکه پیش فروش شده برای مقاطع سه ماهه، از امروز بیست و ششم تیرماه، به مشتریان تحویل داده شوند. این در حالی است که انتشار برخی از اخبار مبنی بر اخذ مالیات و عدم ارایه فیزیکی سکه، منجر به افزایش قیمت در بازار آزاد شده بود. به نحوی که ظرف دو ساعت، نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته بود.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا