ذوب آهن ملایر پس از ۷ سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شد

ذوب آهن ملایر پس از ۷ سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی با همراهی و تعامل مجوعه استان و شهرستان و ‌پیگیری نمایندگان و یک‌ مدیریت کارشناسانه، ذوب آهن ملایر پس از ۷ سال تعطیلی مجدد راه‌اندازی شد.

به گزارش ماین نیوز، محمد کاظمی بعداز ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی واحد ذوب آهن آلیاژی ملایر اظهار داشت: احیاء و راه‌اندازی مجدد این واحد صنعتی بعد از سال‌ها تعطیلی که از دید برخی کاری نشدنی بود گویای این امر است که خواستن، توانستن است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم‌ همه ‌مشکلات‌ فعلی که کشور با آن درگیر است اگر یک‌ مدیریت کاردان ، منسجم ‌و‌ کارشناش و هماهنگی، ‌تعامل بین مسئولان و دستگاه‌ها باشد هر آنچه که فکر می‌کنیم نشدنی‌ است امکان پذیر می‌شود، گفت: امروز کارخانه ذوب آهن ملایر که 6 تا 7 سال تعطیل بوده و بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات آن به عنوان بدهی به یغما برده شده بود و در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ کشور با همراهی و تعامل مجوعه استان و شهرستان و ‌پیگیری نمایندگان و یک‌ مدیریت کارشناسانه مجدد به چرخه تولید بازگشت که بسیار غرور آفرین و قابل تقدیر است.

کاظمی با اشاره به اینکه اگر در شرایط فعلی بخواهیم این حجم ماشین آلات و تجهیزات را برای راه‌اندازی این ‌کارخانه وارد کنیم مبلغ یکصد میلیارد تومان مورد نیاز است و با بحث تحریم‌ها اصلا امکان پذیر نیست، افزود: آقای سبحانی مدیر عامل جدید ذوب آهن یک مدیر کارآمد و امتحان پس داده است و سال‌ها در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مشکل‌دار مانند ماشین سازی اراک تجربه داشته است که به این موضوع ورود پیدا کرد و با زحمات زیاد توانست این واحدها را راه‌اندازی کند.

نماینده ‌ملایر در مجلس دهم با اشاره به اینکه تشکیل ستاد تسهیل یکی از بهترین اقدامات دولت در راستای احیاء و بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید بود، تصریح کرد: تشکیل این ستاد باعث شد تولیدکنندگان، صنعتگران، بانک‌ها همه یکجا جمع شده و ‌مشکلات واحدهای صنعتی یک به یک بررسی شده و مرتفع می‌شوند.

وی کارگروه ستاد تسهیل استان را یکی از فعال‌ترین ستادهای تسهیل کشور در راستای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل شده دانست و گفت: با پیگیری‌های استاندار ، نمایندگان شهرستان و ‌مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان‌ و شهرستان امروز مشکل واحد تولیدی ذوب آهن آلیاژی ملایر مرتفع شده و این واحد با بازگشایی مجدد برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بازگشت مجدد واحد تولیدی ذوب آهن آلیاژی ملایر را نتیجه همراهی و تعامل مجمو‌عه بانک‌ها ، نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دانست و افزود: امروز روز بزرگی برای صنعت ملایر است و امیدواریم با تولید مستمر و افزایش شیفت کاری در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید و اشتغال در این واحد صنعتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ضروری‌است در راستای نوسازی و تجهیز این واحد صنعتی نیز برنامه‌ریزی منسجمی صورت گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این واحد پس از سال‌ها راه‌اندازی شده و بدهی‌های زیادی داشته وهم اکنون نیز پرداخت مبالغ وام‌های سرمایه در گردش را دارد خواستار حمایت دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌ها و دادن فرصتی مناسب برای باز پرداخت بدهی‌ها به صورت تقسیطی شد.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این واحد ذوب، دومین واحد از ذوب آهن آلیازی ملایر است که راه‌اندازی می‌شود گفت: واحد نورد این مجموعه سال گذشته راه‌اندازی مجدد شد و واحد ذوب آن امسال وارد‌ مدار تولید می‌شود و امیدواریم واحد شهرک صنعتی ذوب آهن در چشمه علی محمد هم به زودی وارد مدار تولید شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا