امروز در فرابورس ایران؛

بیش از نیمی از ارزش کل معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت رقم خورد

بیش از نیمی از ارزش کل معاملات  در بازار اوراق با درآمد ثابت رقم خورد

امروز در بازار‌های اول و دوم فرابورس ایران چهار بازگشایی نماد رقم خورد و بیش از 149 میلیون سهم به ارزش بیش از 383 میلیارد ریال جا‌به‌جا شد که در این میان تغییر مالکیت افزون بر 44 میلیون سهم به ارزش 89 میلیارد ریال در نماد «زبینا» منجر به صدر‌نشینی این نماد به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد.

بیست و ششمین روز از تیرماه سال جاری در بازار‌های فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که 202 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 740 میلیارد و 954 میلیون ریال در بیش از 124 هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد و بازار سهام فرابورس شاهد یک توقف و شش بازگشایی نماد بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه در بازار‌های اول و دوم فرابورس ایران چهار بازگشایی نماد رقم خورد و بیش از 149 میلیون سهم به ارزش بیش از 383 میلیارد ریال جا‌به‌جا شد که در این میان تغییر مالکیت افزون بر 44 میلیون سهم به ارزش 89 میلیارد ریال در نماد «زبینا» منجر به صدر‌نشینی این نماد به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد.

در پایان معاملات امروز نماد «نیرو» متعلق به شرکت نیرو سرمایه به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در روز شنبه 30 تیر‌ماه 97 متوقف و نماد‌های «ثپردیس»، «شراز»، «دتولید» و «زاگرس» مربوط به دو بازار اول و دوم و نماد‌های «تجار» و «وسدید» متعلق به بازار پایه فرابورس بازگشایی شدند. در ادامه معاملات سهام نیز سه تابلو بازار پایه در روزی که گذشت نقل‌و‌انتقال نزدیک به 48 میلیون سهم به ارزش بیش از 105میلیارد ریال را ثبت کردند.

در سمت دیگر بازار و در بازار ابزار‌های نوین مالی، معاملات اوراق بدهی (با درآمد ثابت) با ثبت معامله بیش از 2 میلیون و 400 هزار ورقه بهادار به ارزش افزون بر 2 هزار و 143 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در میان سایر ابزار‌های معاملاتی این بازار یعنی اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در اختیار گرفت.

نگاه دقیق‌تر به معاملات ETF در روز جاری حاکی از دست‌به‌دست شدن بیش از 2 میلیون و 700 هزار ورقه به ارزش بیش از 52 میلیارد ریال در معاملات امروز این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری قابل معامله است که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را ثبت کرد.       

 همچنین تابلو تسهیلات مسکن امروز میزبان خرید و فروش بیش از 83 هزار ورقه به ارزش بیش از 57 میلیارد ریال بود که تسه خرداد 97 با بیشترین حجم و ارزش معاملاتی صدر‌نشین شد و این تسه همچنین بیشترین قیمت یعنی 693 هزار ریال و تسهیلات مسکن بانک ملی اسفند 96 در نماد «تملی612» کمترین قیمت یعنی 599 هزار ریال را به خود اختصاص دادند.

در نهایت شاخص کل فرابورس در روزی که بیشترین تاثیر منفی را از جانب نماد‌های «میدکو»، «زاگرس» و «مارون» پذیرفته بود با 5 واحد کاهش به ارتفاع 1209 واحدی رسید. به‌علاوه، نماد‌های «زبینا» و «ریشمک» با بیش از 8 و 6 درصد افزایش قیمت شاهد بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های «شغدیر»، «زبینا» و «سمگا» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین آنها در معاملات امروز فرابورس ایران بودند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا