رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

حمایت از بورس در دوران تحریم

حمایت از بورس در دوران تحریم

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های حمایتی بازار سرمایه در زمان تحریم را برشمرد و گفت: طبق قانون، صندوق تثبیت که ابزاری برای کنترل نوسانات شدید است راه اندازی شده و در مقطع فعلی قابل بهره برداری است.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سودآوری شرکت ها، اقتصاد کشور را زنده نگاه می دارد و همه باید به رشد و توسعه شرکت های بورسی که شفاف ترین وضع درآمدی را دارند کمک کنند. همچنین شرکت های بورسی باید برای تامین مالی ارزان در اولویت قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی امروز ضمن بازدید از روند برگزاری دومین لیگ ستارگان بورس با خبرنگاران گفتگو کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

بانک مرکزی متولی داد و ستد ارز کشور است

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص داد و ستد ارز و سکه از طریق بازار سرمایه گفت: هر چند بازار سرمایه آمادگی معامله ارز صادراتی در بورس را داشت اما همه باید تابع تصمیماتی باشیم که به صلاح اقتصاد است.

دکتر محمدی در پاسخ به این سوال که چرا گواهی صادراتی ارز و گواهی سپرده‌های سکه‌های پیش فروش در نهایت عرضه نشد گفت: وظیفه ما ایجاد نماد و اختصاص کد معاملاتی بود که انجام شد. اما طبق قانون پولی و بانکی، بانک مرکزی متولی ارز کشور است. اگر سامانه‌ای در بانک مرکزی این کار را انجام دهد مسلما همه آن را ترجیح می‌دهند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: امیداریم بانک مرکزی در آینده به این جمع بندی برسد که عرضه ارز از طریق بازار سرمایه، انجام شود.

بازگشایی نماد "های وب" موکول به ارایه صورت های مالی

دبیر شورایعالی بورس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر باز شدن نماد "های وب" گفت: اگر این شرکت صورت‌های مالی‌ مورد تایید سهامداران خود را در مجمع ارایه کند مشکلی برای باز شدن نماد آن وجود ندارد.

دکتر محمدی ادامه داد: حسابرس این شرکت عنوان کرده بود صورت‌های مالی را ۲۵ ام تیرماه ارایه کند، اما بعد زمان آن تغییر کرد و امروز هم پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد و امیدواریم این شرکت صورت‌های مالی را هرچه زودتر ارائه کند.

سخنگوی سازمان بورس درباره توقف و بازگشایی نمادها گفت: در حال حاضر تاخیر در ارائه صورت‌های مالی از ۴۰ مورد در ماه به سه مورد در ماه و متوسط روزهای تاخیر از ۳۵ روز در سال ۱۳۹۵ به دو روز در سال ۱۳۹۷ رسیده است و اکنون نیز برخی نمادها به خاطر عدم ارائه‌ صورت‌های مالی شفاف بسته هستند.

دکتر محمدی یادآوری کرد: تاخیر در ارسال صورت های مالی از 40 مورد در ماه به 2 مورد رسیده است.

قیمت گذاری دلار در بورس کالا به عهده متولیان قانونی است

سخنگوی سازمان بورس درباره قیمت گذاری دلار 4200 تومانی در بورس کالا نیز گفت: بورس کالا آمادگی دارد هر قیمتی را که متولیان قیمت گذاری کشور اعلام کنند، اجرایی کند.

وی یادآوری کرد: اگر دستگاه ها بر اساس وظیفه قانونی قیمت پایه و نرخ ارز را تعیین کنند، بورس کالا همکاری می کند.

تاسیس بورس بین المللی کیش در انتظار تصویب هیات وزیران

دکتر محمدی درباره تاسیس بورس بین المللی کیش نیز گفت: طرح را به شورای عالی بورس ارایه کرده و کار آن نهایی شده است و آیین نامه ای که باید اجرا شود به تصویب هیات وزیران می رسد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های حمایتی بازار سرمایه در زمان تحریم را برشمرد و گفت: طبق قانون، صندوق تثبیت که ابزاری برای کنترل نوسانات شدید است راه اندازی شده و در مقطع فعلی قابل بهره برداری است.

وی افزود: در اقدام بعدی تلاش ها را برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی به کار بستیم و بر این اساس، نسبت به ایجاد شفافیت و متنوع سازی صنایع اقدام کردیم .تا پایان دی ماه پارسال، شمار کدهای سهامداران خارجی در بازار سرمایه ایران به یک هزار و 13 کد رسید که به 43 کشور مربوط می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا