آینده پرسود فولادی ها و معدنی ها در بازار سرمایه/ دلیل جذابیت سود تقسیمی شرکت های کوچک در فصل مجامع امسال

آینده پرسود فولادی ها و معدنی ها در بازار سرمایه/ دلیل جذابیت سود تقسیمی شرکت های کوچک در فصل مجامع امسال

دنیای معدن -محمد روحی رئیس هیات مدیره کارگزاری توازن بازار، درباره وضعیت کانی ها و فلزات در بازار سرمایه گفت:

در بخش کانی ها،مس، فولاد و دیگر محصولات فلزی همواره از اوضاع خوبی برخوردار بوده اند و با وجود اینکه این محصولات در بازارهای جهانی مقداری ریزش قیمت را تجربه کردند ولی روند آنها در روزهای اخیر صعودی خواهد بود.وی افزود: در پاره ای از مواقع سیاست هایی که در بورس اوراق درنظر گرفته می شود باعث می شود گاهی این نمادها منفی شوند ولی در مجموع وضعیت آنها علاوه براینکه اکنون صعودی است بهتر نیز خواهد شد.
روحی معامله این محصولات را از آنجاییکه در بورس کالا عرضه می شوند سلف دانست و گفت: وضعیت این نمادها به قدری سودآور است که به سرعت سقف قیمت می خورند و از این جهت وضعیت بسیار خوبی دارند.
وی درباره تاثیر مراوده بانک‎های بین المللی با بازار سرمایه نیز گفت: بانک هایی که با بانک های خارجی مراوده دارند بالطبع هزینه های کمتری خواهند داشت .آینده فولادی ها و معدنی ها نیز وقتی بتوانند نقل و انتقالات پولی را راحت تر انجام دهند کم هزینه تر و پرسودتر خواهد بود.
وی گفت: فولادی ها و معدنی ها به دلیل اینکه در سال های اخیر خوب کار کرده و درآمد ساخته اند آینده بسیار خوبی نیز خواهند داشت ولی درعین حال سیاستگذاری آنها در بورس اوراق بهادار شکل درستی ندارد و اگر بتوانند سهم ها را به موقع عرضه کنند یا بازارگردانان یا سهامداران عمده بهتر عمل کنند تا این حد شاهد نوسانات عمیق نخواهیم بود.
روحی در پایان درباره تقسیم سود شرکت های کوچک در مجامع سالیانه نیز گفت: این موضوع به نظر سهامداران عمده و سیاست های آنها برمی گردد. اگر درآمد و کار سهامداران عمده خوب باشد و چشم انداز روشنی داشته باشند سود خوبی تقسیم خواهند کرد ولی اگر طرح های توسعه ای در برنامه خود داشته باشند سود کمتری تقسیم می کنند که این موضوع به سیاست خود شرکت و سهامدار عمده باز می گردد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا